Hoppa till innehåll

Pokemon crystal?


Mara
 Dela

Rekommendera inlägg

Har haft crystal ett tag nu. Och nu när jag satt i verket att varva det så har jag fastnat... Jag vill liksom veta om jag har en bugg eller om jag har missat nått...

 

1, var hittar jag flöjten som väcker snorlax:?:

 

2, jag kommer inte till pewter city för det e igen-grott med stockar och runda buskar.

 

3, sedan kommer jag inte till cinnabar island för det ligger stenbumlingar ivägen, de säger att de inte vet hur långt tid det kommer att ta med röjningen.

 

4, sedan har jag lite problem med att fatta varför jag skall utföra vissa uppdrag, vad tjänar jag på att sammla på unown :?: mm

 

(Jag gjorde en dodo förut. skrev denna frågan i advance forumet... tänkte ju inte på att konsollen e nyare än spelet var... my bad. Hoppas verkligen jag kan få hjälp.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Tja jag kopijerade ju bara rakt av... så det blev ju liksom att snorlax kom med igen... nu har iaf min konsol blivigt schang haiad så jag kan inte kolla det ändå... så om jag kommer in i grottan bakom snorlax kommer jag till övärlden då?

Så de ger mig ett nytt pokedex bara för att de vill... och så ställer de lite subtila frågor om vad som händer om man man fångar alla... jag har 5 än så länge, men de ger mig inga nya ledtrådar... och så har jag läst om ett fusk inne i unown grotorna. att om man går in i en av grottorna och sedan använder ett rep. och sedan går in igen så skall det komma en till öppning... jag tästade båda hålen med det funkade inte... och det som stör mig det e att man ser en grotta till i bergen som man inte når... e det den man får tillgång till om man fixar "fusket" som man skall???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som du vet fins det en grotta längre net du vet vid poke centret där nere gå in i det gå till den gubben som står vid en trappe eller stege gå ner i det gålet då ser du vatten surfa upp då ser du en gubbe fortsätt så kommer du till grottans slut gå ut och in i den andra gråttan så är det ett pussel där gör om det igen men det fins en grott slut längre ner men för att komma ut där behöver du strengt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag hittade tillslut båda nya puzzelna... puzzlena... (äh, skit samma, ni fattar väll)

sjödjuret var hopplöst svårt ju... Fågeln var inga problem... Men det skall altså inte hända nått specielt nu då? jag får ingen belöning, det där var liksom bara en utsvängning från den riktiga handlingen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu upptäckte jag oxå att det inte går att varva grejerna ju... för då kan man ju göra nya grjer oxå vidare... ni fattar.. jag trode liksom det ar slut när man fixat red... men då kan man ju vandra omkring ännumer ju... tar det aldrig slut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här har du svaret på alla frågorna, Mara.

 

1: Man får flöjten genom ett uppgraderat radiokort som gör att man kan spela pokeflute på radion. Kortet får du i Lavender Town efter att du fixat generatorn.

 

2: Minns jag inte riktigt hur man kom till. Sorry!

 

3: Jag har för mig att du måste väcka snorlax för att få bort bumlingarna. När du får bort Snorlax så försvinner stenarna, tror jag.

 

4: Vilka uppdrag fattar du inte varför du måste göra?

Det du tjänar på att samla unown är egentligen ingenting. Om du har en printer kan du printa ut unowns när du fått alla. Kanske får man också Celebi om man fångar alla Unowns i bokstavsordning och sen spelar den mysko Unownlåten, men detta vet jag inte om det är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...