Blitzcat Skrivet 20 Juli 2009 Rapport Skrivet 20 Juli 2009 (redigerat) Hej, i morse så formaterade jag min hårddisk och installerade windows XP istället för Vista. Efter två timmars installation så tänkte jag spela lite Test Drive: Unlimited men märkte att ljudet inte var på. Jag stängde då ner spelet för att öppna volymkontrollen och till min stora förvåning så kunde man inte justera volymen, den lilla ikonen nere i högra hörnet fanns inte heller. Jag försökte uppdatera mitt ljudkort i enhetshanteraren men fick bara meddelandet att de senaste drivrutinerna redan fanns installerade. Jag ringde till microsoft och där var de bara villiga att hjälpa mig med XP-frågor om jag betalade 650kr i avgift (vilket jag självklart inte gick med på). Jag har ingen info om vilket ljudkort det är, men det står "Legacy audio drivers" i enhetshanteraren. Kan även berätta att det står att enheten fungerar som den ska i enhetshanteraren. Skulle vara otroligt tacksam för hjälp. Mvh Tunnelvision. Edit: Problemet är nu löst! Thx anyways. Redigerat 20 Juli 2009 av Tunnelvision Citera
Gäst Crazyshit Skrivet 20 Juli 2009 Rapport Skrivet 20 Juli 2009 När jag formaterade om min dator för 2 år sen så funkade inte ljudet heller. Dock så hade jag skivor som jag fick med när jag köpte datorn, Och då installerade jag en av skivorna så fick jag ljudet tillbaks! Så om du har några skivor så testa att installera :) Annars om du har laddat ner xp så kan du söka runt lite om du hittar typ någon programvara till xp. Hoppas jag hjälpte till :) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.