Hoppa till innehåll

Koppla 2 Dator Högtalar System Till En Tv.


swagzter

Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Jag undrar hur (om!?) man kopplar 2 stycken dator högtalar system till en tv. Jag har ett system i kopplat till tv'n med "röd och vit" och jag undrar om det finns någon sorts "split" som gör att man tar in (i typ en adapter) röd och vit och ut kommer det 2 stycken (2x röd 2x vit) så att man kan använda 2 ljud system samtidigt.

 

Hoppas att någon förstår, och jag är väldigt tacksan för svar.

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du vill använda 2 helt olika högtalarpaket samtidigt? :P

 

Om du går till nån affär och visar den bilden kan de ta fram alla varor du behöver.

-.- Ja vad trodde du? Har ju redan 2 stycken olika system. Behöver bara en split. Men jag kan ju inte hitta en sån.

 

Du är inte till så mycket nytta :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde typ att du hade 2 olika högtalare som behövde varsitt uttag eller nåt >.< var som sagt dåligt förklarat.

 

Sånna här finns att köpa för 3.5mm sladdar, borde finnas för AV-kablar också som på bilden.

 

post-7291-1248380464_thumb.jpg

 

Gå bara och fråga i närmaste affär så tar de fram nåt.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde typ att du hade 2 olika högtalare som behövde varsitt uttag eller nåt >.< var som sagt dåligt förklarat.

 

Sånna här finns att köpa för 3.5mm sladdar, borde finnas för AV-kablar också som på bilden.

 

post-7291-1248380464_thumb.jpg

 

Gå bara och fråga i närmaste affär så tar de fram nåt.

Ok, fast jag hade tänkt att beställa från internet, och undrade om någon kunde skicka en länk :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...