Hoppa till innehåll

Är Detta Ett Subwoofer Output!?

swagzter

Rekommendera inlägg

Hejsan!

Bakom min är det ett typ orange'd runt hål (typ som ett vanligt "Röd/Vit" output. och bredvid hålet står det "S/W" vilket jag tycker borde betyda subwoofer.

Bild:

Så nu är frågan, är detta ett "vanligt" subwoofer output? Jag tänkte nämligen köpa den HÄR subbasen och koppla in till tv'n. Det står i ljud inställningarna på tv'n "Subwoofer: Inbyggd/Extern" (alltså att man får välja).

Men sen om jag köper ny tv, måste jag köpa en förstärkare då för att kunna använda den här basen?

På en av produktbilderna av denna subbas så visar de baksidan av den (http://www.netonnet.se/extraImages/Gallery...9/100219f_7.jpg) och där tycker jag att det verkar vara uttag för vanliga högtalare. Kan jag koppla in högtalare in där, och få ljud i dem, som ur en försärkare? Och isåfall, kan jag koppla in 5st högtalare? Det behöver inte vara "äkta" surround bara jag får ljud i alla.

Tacksam för en MASSA svar :)

Tror att tråden ska ligga i "Allmänt".

EDIT: Går det ut en "Subwoofer" kabel direkt ur subbasen, kan ej se den på produktbilden :S Är total nybörjare inom området. Kopplar man en sån här kabel mellan basen och tv'n?: http://www.netonnet.se/index.asp?tracker=p...&iid=100219

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det gula uttaget är för video (bild). Den röda och vita är till för stereoljud, en högtalare till höger, en till vänster.

Dina länkar funkar inte heller.

Läs mer om ditt uttag på http://en.wikipedia.org/wiki/RCA_connector

Nej, jag vet att det orange'a inte är för bild. Alla de där där bak är ljud utgångar, inte ingångar. Och för bild så är det en gul kontakt, EJ orange. De röda och vita uttaget vet jag är höger och vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

jag skulle tro att boffaroffe har rätt, hur vet du att det inte är en bildingång?

För att det står S/W bredvid (Subwoofer) och är orange't. Och det står på internet att min tv ska ha ett subwoofer output. Så jo, är rätt säker på att det är det. Svara helst på de andra frågorna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du är helt säker på att det är ett orange uttag kan det mycket väl vara någon specialtillverkad anslutning. Svårt att se på bilden då den är för ljus för att kunna urskilja.

Den oranga utgången är för centerhögtalaren och subwoofern.

Det enklaste sättet att kolla är att trycka i en högtalare och se om du får ljud.

Angående ditt sista stycke text så står det att du får med en 3-meter lång kabel.

Och du har fortfarande inte fixat länken till bilden så kan inte kommentera det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Om du är helt säker på att det är ett orange uttag kan det mycket väl vara någon specialtillverkad anslutning. Svårt att se på bilden då den är för ljus för att kunna urskilja.

Den oranga utgången är för centerhögtalaren och subwoofern.

Det enklaste sättet att kolla är att trycka i en högtalare och se om du får ljud.

Angående ditt sista stycke text så står det att du får med en 3-meter lång kabel.

Och du har fortfarande inte fixat länken till bilden så kan inte kommentera det.

Fixad länk, men det var inget. Jag ska köpa ett Logitech Z-2300 eller Logitech Z-5500 om jag får råd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...