Hoppa till innehåll

Ubuntu 9.04 Installer I Windows


ThemasteR32
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja. jag har ett problem med ubuntu.. har laddat ner det o bränt ut det på en CD. jag live bootar linux o klickar på (install) jag gör det man ska tills man kommer till pertition saken. jag vill ha min windows kvar men jag har bara en hårddisk. om jag installerar ubuntu 9.04 från windows får jag ett error när jag installerer det.. vad ska jag göra?? hittar inge info i google o andra :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Tja. jag har ett problem med ubuntu.. har laddat ner det o bränt ut det på en CD. jag live bootar linux o klickar på (install) jag gör det man ska tills man kommer till pertition saken. jag vill ha min windows kvar men jag har bara en hårddisk. om jag installerar ubuntu 9.04 från windows får jag ett error när jag installerer det.. vad ska jag göra?? hittar inge info i google o andra :unsure:

Förstår inte riktigt vad du menar..? Har du valt att dual-boota och skapat en partion för Ubuntu? Exakt vart får du ett felmeddelande och vad gör du innan det kommer?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns både avancerat och enkel partionering till ubuntu, jag valde avancerad sist jag installerade för att få allt att fungera med både windows och ubuntu som dual-boot. Testa avancerat en gång, dock måste du lägga till partionering till root och home osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns både avancerat och enkel partionering till ubuntu, jag valde avancerad sist jag installerade för att få allt att fungera med både windows och ubuntu som dual-boot. Testa avancerat en gång, dock måste du lägga till partionering till root och home osv.

Man måste inte lägga till en partition dedikerad till home.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns både avancerat och enkel partionering till ubuntu, jag valde avancerad sist jag installerade för att få allt att fungera med både windows och ubuntu som dual-boot. Testa avancerat en gång, dock måste du lägga till partionering till root och home osv.

Man måste inte lägga till en partition dedikerad till home.

 

Dock är det rekommenderat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns antagligen inget ledigt utrymme att lägga en partition på. Det du måste göra först är att fixa det. Är hårddisken full blir det till att rensa bort saker eller skaffa en till. Finns det plats kan du prova något program för att ändra storleken på Windows-partitionen och på så vis göra plats för en Linux-partition.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...