Hoppa till innehåll

Vilken Spelkonsoll Tycker Ni Är Bäst?


Nunbuck
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

NES/SNES/N64, av den enkla anledningen att man kan köra dagens spel på datorn. Du kan till och med koppla datorn till TVn och en konsollkontroll till datorn och köra spelet som en konsoll, fan vad onödigt att ha konsoller.

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns enbart fem bra konsoler i världen och det är följande.

 

Mega Drive

Mega CD

Saturn

Playstation 1

Dreamcast

 

Alla fem är mina favoriter.

Du kanske gillar windows 95 och en tv från 80-talet?

 

Smart va? köp en sån istället för en dator med Geforce 2000 med 16 gig ram och eller varför inte köpa tvn från 80 talet istället för en ful plasma tv med FULL HD?

 

Jag gillar windows 95 & en tv från 1991?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NES/SNES/N64, av den enkla anledningen att man kan köra dagens spel på datorn. Du kan till och med koppla datorn till TVn och en konsollkontroll till datorn och köra spelet som en konsoll, fan vad onödigt att ha konsoller.

Som sagt:

 

"Angående emulatorer som skrevs på förra sidan, är det inte alls samma sak att spela ett spel på datorn som att spela det på riktiga konsollen. Det är lite som att jämföra mot hur det är att kolla på en film hemma och hur det är att kolla på en film på bio. Vart kollar ni helt? På bion eller hemma? Jag tror nog att jag mycket hellre kollar på bion."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NES/SNES/N64, av den enkla anledningen att man kan köra dagens spel på datorn. Du kan till och med koppla datorn till TVn och en konsollkontroll till datorn och köra spelet som en konsoll, fan vad onödigt att ha konsoller.

Som sagt:

 

"Angående emulatorer som skrevs på förra sidan, är det inte alls samma sak att spela ett spel på datorn som att spela det på riktiga konsollen. Det är lite som att jämföra mot hur det är att kolla på en film hemma och hur det är att kolla på en film på bio. Vart kollar ni helt? På bion eller hemma? Jag tror nog att jag mycket hellre kollar på bion."

 

Snackade inte om emulatorer, jag snackade om att man kan koppla in en konsollkontroll in i datorn och använda den istället för tangentbord och möss. De flesta spel görs också till PC, de bästa i alla fall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snackade inte om emulatorer, jag snackade om att man kan koppla in en konsollkontroll in i datorn och använda den istället för tangentbord och möss.

För att göra det med retrospelen, måste man som sagt ha en emulator som inte ger samma känsla. Jag la av med Pc-spel tidigt eftersom majoriteten är FPS'er och strategi som World Of Warcraft. Hur många beat em' ups till Pc finns det t.ex. i dagens läge? Liksom, finns ju knappt några beat em' ups som görs längre (nej, fightingspel som Tekken, Mortal Kombat och Virtua Fighter är inte Beat Em' Up, det är bara fighting).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snackade inte om emulatorer, jag snackade om att man kan koppla in en konsollkontroll in i datorn och använda den istället för tangentbord och möss.

För att göra det med retrospelen, måste man som sagt ha en emulator som inte ger samma känsla. Jag la av med Pc-spel tidigt eftersom majoriteten är FPS'er och strategi som World Of Warcraft. Hur många beat em' ups till Pc finns det t.ex. i dagens läge? Liksom, finns ju knappt några beat em' ups som görs längre (nej, fightingspel som Tekken, Mortal Kombat och Virtua Fighter är inte Beat Em' Up, det är bara fighting).

 

Tror du missuppfattade min poäng, jag menade att man kan spela dagens spel på PC med konsol-kontroller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...