skulle åka till japan eller kina för att studera min svärdkonst.
möjligen flytta hemifrån och investera lite mysiga varor.
skulle åka till japan eller kina för att studera min svärdkonst.
möjligen flytta hemifrån och investera lite mysiga varor.
↗ till inlägget↗ till inläggetInte så farliga kostnader, det fixar man lätt med en miljon om man får en bra deal. ;)Det är ju inte bara köpet av stugan som kostar, el, vatten, värme etc. man kanske vill ha en liten båt eftersom den skulle vara vid en sjö, möbler kommer inte alltid på köpet, man måste troligen fräscha upp den. etc. etc.
Säg att du får ge 500 till 700k för stugan. Förutsatt att den är normalstor och inte ligger 50 mil från närmaste väg. Det ger dig 500-300 kvar. Visst, du kanske kan köpa möbler och fixa el, vatten, värme osv. Dock så har alla dessa saker den mycket dåliga egenskapen att vara återkommande. Dessutom tillkommer det fler utgifter. Försäkringar, telefon, eventuellt internet, tv, skötsel av tomten/huset och lite annat trevligt.
Om du inte har snuskigt mycket pengar och/eller en stadig samt relativt hög inkomst så skulle jag inte rekommendera att köpa fastigheter.
↗ till inläggetJa men nu ska vi inte lägga till en massa saker, det Hilmer pratade om var ju ändå bara en stuga, fiskeredskap och resten förutom 5k i banken.Säg att du får ge 500 till 700k för stugan. Förutsatt att den är normalstor och inte ligger 50 mil från närmaste väg. Det ger dig 500-300 kvar. Visst, du kanske kan köpa möbler och fixa el, vatten, värme osv. Dock så har alla dessa saker den mycket dåliga egenskapen att vara återkommande. Dessutom tillkommer det fler utgifter. Försäkringar, telefon, eventuellt internet, tv, skötsel av tomten/huset och lite annat trevligt.
Om du inte har snuskigt mycket pengar och/eller en stadig samt relativt hög inkomst så skulle jag inte rekommendera att köpa fastigheter.
↗ till inläggetJag ger dig 5 år isåfall, sen förmultnar stugan med tanke på att många av de stugor som är till salu har några år-tionden på ryggen, speciellt om den ligger vid vattnet, så är luften fuktigare och din underbara dröm stuga kommer att bli våldtagen av möss och mögel, =)↗ till inläggetJa men nu ska vi inte lägga till en massa saker, det Hilmer pratade om var ju ändå bara en stuga, fiskeredskap och resten förutom 5k i banken.Säg att du får ge 500 till 700k för stugan. Förutsatt att den är normalstor och inte ligger 50 mil från närmaste väg. Det ger dig 500-300 kvar. Visst, du kanske kan köpa möbler och fixa el, vatten, värme osv. Dock så har alla dessa saker den mycket dåliga egenskapen att vara återkommande. Dessutom tillkommer det fler utgifter. Försäkringar, telefon, eventuellt internet, tv, skötsel av tomten/huset och lite annat trevligt.
↗ till inläggetNu var det ju inte precis min stuga..Jag ger dig 5 år isåfall, sen förmultnar stugan med tanke på att många av de stugor som är till salu har några år-tionden på ryggen, speciellt om den ligger vid vattnet, så är luften fuktigare och din underbara dröm stuga kommer att bli våldtagen av möss och mögel, =)
↗ till inlägget↗ till inläggetJa men nu ska vi inte lägga till en massa saker, det Hilmer pratade om var ju ändå bara en stuga, fiskeredskap och resten förutom 5k i banken.Säg att du får ge 500 till 700k för stugan. Förutsatt att den är normalstor och inte ligger 50 mil från närmaste väg. Det ger dig 500-300 kvar. Visst, du kanske kan köpa möbler och fixa el, vatten, värme osv. Dock så har alla dessa saker den mycket dåliga egenskapen att vara återkommande. Dessutom tillkommer det fler utgifter. Försäkringar, telefon, eventuellt internet, tv, skötsel av tomten/huset och lite annat trevligt.
Bara huset alltså? Lite väggar, golv, tak, fönster och någon dörr?
Visst, då räcker det förmodligen med en miljon. Fast varför skall man köpa ett hus man inte har råd att använda?
↗ till inläggetBara huset alltså? Lite väggar, golv, tak, fönster och någon dörr?
Som jag förstått det, ja.
↗ till inläggetVarför frågar du mig om det? Kanske bättre att fråga Hilmer, det var ändå han som skulle köpa den, inte jag.Visst, då räcker det förmodligen med en miljon. Fast varför skall man köpa ett hus man inte har råd att använda?
↗ till inläggetDet var ju du som lade dig i ämnet?↗ till inläggetVarför frågar du mig om det? Kanske bättre att fråga Hilmer, det var ändå han som skulle köpa den, inte jag.Visst, då räcker det förmodligen med en miljon. Fast varför skall man köpa ett hus man inte har råd att använda?
↗ till inläggetNi pratade om att lägga till en massa saker, så det var snarare ni som "lade er i ämnet".Det var ju du som lade dig i ämnet?
Okej, visst, jag kanske gick lite i överdrift. :P
Ni behöver inte göra en så stor sak om det.
↗ till inläggetSkulle vilja säga att det var macgyver som gjorde en stor sak av det och sedan lade skulden på dig.Okej, visst, jag kanske gick lite i överdrift. :P
↗ till inläggetHAHAHAHAHAHA VA!? Börjar bli en patetisk dagisnivå här nu... Lade skulden på honom? Knappast, jag försvarade honom från era idiotiska tillägg, "det och det måste du ju också ha och det kostar så mycket". Om han inte har skrivit att han ville ha t.ex. möbler eller en båt varför ens blanda in sådant?↗ till inläggetSkulle vilja säga att det var macgyver som gjorde en stor sak av det och sedan lade skulden på dig.Okej, visst, jag kanske gick lite i överdrift. :P
Om du menar att jag lade skulden på honom genom att snarare hänvisa till honom med frågor som varför man köper ett hus som man inte har råd att använda så håller jag inte med där heller då det givetvis är en fråga som ska riktas till honom, inte mig, det var han som ville köpa huset/stugan.
Köpa ett hus, inte allt för stort - flytta dit med flickvännen, skulle nöja mig.
En miljon räcker inte.
Jag hade nog köpt ett par nya hörlurar också. Sen hade jag sparat resten!
Jag behöver inte en miljon kronor.
VP ftw.
Jag skulle köpa allt jag någonsin velat ha.
↗ till inläggetHAHAHAHAHAHA VA!? Börjar bli en patetisk dagisnivå här nu... Lade skulden på honom? Knappast, jag försvarade honom från era idiotiska tillägg, "det och det måste du ju också ha och det kostar så mycket". Om han inte har skrivit att han ville ha t.ex. möbler eller en båt varför ens blanda in sådant?↗ till inläggetOkej, visst, jag kanske gick lite i överdrift. :P
Skulle vilja säga att det var macgyver som gjorde en stor sak av det och sedan lade skulden på dig.
Om du menar att jag lade skulden på honom genom att snarare hänvisa till honom med frågor som varför man köper ett hus som man inte har råd att använda så håller jag inte med där heller då det givetvis är en fråga som ska riktas till honom, inte mig, det var han som ville köpa huset/stugan.
fan vad du gnäller för småsaker, det var ju du som lade massa idiotiska svar när jag och guggo svarade till hilmer, sen så när du har en massa ägningar i tvåan så säger du att det är hilmer som ifrågasatte oss. du skapar hat på internet.
↗ till inläggetRäcker det med en miljon kronor för dig för att göra det?Jag skulle köpa allt jag någonsin velat ha.
↗ till inläggetJag behöver inte en miljon kronor.
VP ftw.
Om du nu inte redan märkt det så lever vi faktiskt inte i ett VP samhälle - ännu.
Åter till ämnet! Vi lever inte i något VP samhälle, vi ska inte diskutera USAs ekonomi här och jag anser att ni borde lägga av diskutera den där stugan också.