Hoppa till innehåll

Komma Bort Från Datorn


Rekommendera inlägg

Hej allihopa jag börjar bli mycket fast vid min dator... jag behöver hjälp och komma ifrån den.. jag kan till och med må dåligt om jag inte spelar på ett tag.. jag tror jag underviker värkligheten och flyr in i datan..

Min mamma o pappa skilde säg nu så nu miste jag kontakten med mina kompisar flyttade bort..

Nu har jag bara umgåts med en kompis som bor en bit bort vi träffas oftast i WoW och så..

Börjar komma urform med nu har väldigt dålig kondition..

Lite tips hur jag ska sluta sitta vid datan.. jag sitter nästan hela dan om inte brosan och min morsa tvingar ut mig..

Jag är liksom född i en liten dat miljö ^^

och nej jag är inte snubben som bara kan sticka ut men ''polarna''..

Jag vet jag är ett fail men Help Me =O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

skaffa dig en hobby

WORD!

 

Som jag till exempel, jag gillar att köra cross osv.

 

Och nu vill jag inte höra någon säga "man sitter ju bara still på crossen ju, det är inte ens jobbigt" eller nått. För då ska ni f*n testa att köra cross på en crossbana. Det är väldigt krävande på armarna, ryggen och framförallt benen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hitta något som du tycker är kul...

 

Jag har själv (haft) samma problem. Jag satt väldigt mycket ett tag, jag spelade nämligen Travian. Jag blev väldigt duktig, spelade på elitnivå, jag var inte beroende av spelet, men kontot var beroende av mig. Det blev som ett barn för en föräldrar. Spelade jag inte, gick kontot i graven och trupper svalt o.s.v. En äcklig känsla.

 

Nu i slutet av skolan slutade jag med Travian. Jag lämnade kontot frivilligt p.g.a scripting, slutade mitt jobb som moderator på deras forum och slutade helt med Travian.

 

Frihet

 

Det ordet kan beskriva den känslan jag hade.

 

Det du behöver göra är att komma ifrån, sluta få behovet. Jag har testat Wow, och ja, man fastnar.

 

Hitta det du tycker är kul. Sitt inte och tänk: "Vad är kul", gå och gör något, efter ett tag vet du om det känns rätt eller inte. Jag hittade min grej: Arbete. Jag snickrade lite, det var underbart. Det var tyst (Förutom musiken från hörselskydden och slagen från hammaren), ingen pratade, du behövde inte säga något, inget begär. Jag älskar lugn. Något annat som verkligen rensar tankarna är motion, tro det eller ej, men motion i alla former är underbart. Om du bor i sta'n, försök komma ut i skogen, ta på dig löparskorna eller cykla, spring så långt du känner för, inga tider att passa (VIKTIGT), bara spring som du vill, ha inget mål.

 

Om du inte gillar springa/cykla kan du ju testa, som ovan: moped/cross... Du kan... Klippa gräs, leka med barbies, bygga med lego. Jag vet inte, men något hittar du.

 

Det är steget från datorn som är det viktigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skaffa dig en hobby

WORD!

 

Som jag till exempel, jag gillar att köra cross osv.

 

Och nu vill jag inte höra någon säga "man sitter ju bara still på crossen ju, det är inte ens jobbigt" eller nått. För då ska ni f*n testa att köra cross på en crossbana. Det är väldigt krävande på armarna, ryggen och framförallt benen.

 

Glöm inte konditionen ;D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat jobba på kondition nu börjat cykla en runda..

Jag bor ungefär ute på landet så jag kan springa utan höra nåt annat en natur..

Jag tänkt länge på börja i Innebandy igen fast känns bara som jag kommer skämma ut mig...

Men om jag inte kör wow och min kompis är inne och gör det då känns det liksom jobbigt..

''Nej nu kommer han före mig bla bla bla..''

Har nästan lite svårt att åka bort från huset...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat jobba på kondition nu börjat cykla en runda..

Jag bor ungefär ute på landet så jag kan springa utan höra nåt annat en natur..

Jag tänkt länge på börja i Innebandy igen fast känns bara som jag kommer skämma ut mig...

Men om jag inte kör wow och min kompis är inne och gör det då känns det liksom jobbigt..

''Nej nu kommer han före mig bla bla bla..''

Har nästan lite svårt att åka bort från huset...

har lite samma prob.. det kan man se på ett forum jag är med i där alla har än så länge postat ca 80 inlägg medans jag har postat 400 .___.

 

men om du tkr att det är tråkigt att bara höra natur tkr jag att du ska skaffa en mp3 där du lägger in alla sorters musik sen går du ut och går eller springer. när du har gjort det i en vecka så kommer det bli en självklarhet för dig att du ska ut och springa eller gå varje dag.

 

jag har iaf börjat ut och gå eller sprungit en 5 km, och jag bor på landet så jag tkr det är supernice att bara ute och röra sig och lyssna på naturen eller mp3:n.

 

btw: gör som Guggo säger, deleta skiten! wow e inget och ha!

 

sen är det viktigt att du är med dina kompisar. för att du ska kunna ha kul på riktigt, snacka skit osv som man gör med vänner :) ^^

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...