Hoppa till innehåll

Ny Dator


Luxaxix
 Dela

Rekommendera inlägg

Först måste jag säga att du har gett en jävligt bra beskrivning av vad du vill ha (y)

 

Sen så om du har pengarna så ska du satsa på den bästa du har råd med då du inte alls kommer reta dig på det i framtiden om du skulle behöve något kraftfullare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först måste jag säga att du har gett en jävligt bra beskrivning av vad du vill ha (y)

 

Sen så om du har pengarna så ska du satsa på den bästa du har råd med då du inte alls kommer reta dig på det i framtiden om du skulle behöve något kraftfullare.

Har i stort sett oändligt med pengar, så jag skulle kunna köpa en dator för 60-70´000 om jag känner för att slösa bort dem på det.. Men jag fyller så småningom körkort o.s.v, ska ha bil, vilket inte är billigt att ha (Bil = billigt, skatt+försäkring = svindyrt)....

 

Så jag begränsar mig nog vid 10 tror jag.

 

Jämförde lite datorer på nätet och fick up en 18,4", är det onödigt? Tänkte åka till storstan och kolla lite så man får lite kött på benen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har varit i Jönköping idag och kollat. Hittade en efter 1 mils springande fram och tillbaka. Den var perfekt, men hade självklart slutat tillverkas, och de hade bara provexet kvar, och jag ville inte köpa den eftersom den hade stått uppe i 2 månader och alla hade pillat på den o.s.v -.-

 

Den datorn går inte att köpa i Sverige, så jag har i några timmar förgäves försökt hitta en ny dator.

Jag är i extremt behov av hjälp, och jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig!

 

Det jag söker är en dator med:

 

Skärm: 17"/17,3"

Processor: Intel Core 2 Duo

RAM minne: 4GB

Hårddisk: 320GB+

Datortyp: PC

Ljudkort: Stöd för 5.1

Grafikkort: Stora problemet! Jag kan i stort sett ingenting! Jag vill ha ett som är bättre eller i stil med Nvidia GeForce 9600 GT. Jag vågar inte chansa på ATI, men om någon kan recensera ett av deras grafikkort, så visst... GeForce GT 1xx serien är jag inte heller säker på :/

 

-Panik-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...