Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Jag kan inte ansluta till internet och jag vet inte vad jag ska göra!

Jag har modemet anluten direkt till datan och det funkar inte jag har tagit med datan till en polare och testade där och det funkar inte. Jag felsöker på internetanslutningar och det står att en COM port är inaktiverad och då går jag in på enhets hanteraren och tittar efter och där står det inte ens att jag har det. Hur får man det egentligen för jag har ett nätvärkskort(inbyggt i moderkortet).

Jag måste fixa det här för jag måste aktivera min produktnyckel på mitt OS annars måste jag typ formatera om datan och jag orkar/vill inte det för jag har ganska mycket på den.

Redigerat av Staejjkarn
Skrivet (redigerat)

Yes!! Har det äntligen :D

Tack för hjälpen ForloN men det var egentligen så att vi bara hade glömt installera drivrutinerna till moderkortet XD

Ganska dumt av mig :S

Jo, hände mig också, tur att man alltid har tillgång till en extra dator ._:

Dock är det extremt störande :P

Redigerat av Median
Skrivet (redigerat)

Har samma problem. Har LANat nu, så har haft Routern på ett annat ställe, när jag flyttade tillbaka routern så fungerade inte internet (Har inte haft igång internet på hela dagen innan heller). Testade allt, att koppla förbi routern, göra alla reparationer Windows sa åt mig, starta om modem, router och Dator.. Funkade inte ändå. Min systers bärbara fick inte in internet genom WLANet, och på routern så lyser inte den lampan... Jag fick igång hennes genom att koppla modemet med sladd, utan router... Håller just nu på att ladda ner uppdateringar till nätverkskortet, men det är väldigt krångligt för mig, för jag fattar inget... Ska ev. testa med uppdateringar till moderkortet också, men det måste ju vara fel på routern också eftersom WLANet inte funkar...

EDIT: Ville bara säga att modem - dator funkar på min nu, men nätverkskortet behöver uppgraderas. Vart kan jag hitta en uppdatering till det? Jag har försökt på realteks hemsida, men inte hittat något.

Nätverkskortet heter: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Redigerat av Luxaxix

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...