InteGreger Skrivet 10 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2009 Kanske sitter någon med dolda kunskaper här. Swedish Android Developers Contest - 09 Att skapa kul, smarta och nyttiga applikationer är en av de absolut viktigaste delarna i utvecklingen av Android OS - och det är utvecklare som du, vilka ständigt levererar nya applikationer med nya fantastiska funktioner, som får Android att förenkla människors vardag. För att fortsätta föda denna utveckling har telekombolaget 3, som bland annat säljer Sveriges första Androidtelefon HTC Magic, tagit initiativ till en tävling för utvecklare av applikationer till Android OS. Vad krävs för att utveckla en applikation? För att utveckla en applikation till Android 1.5 behöver du ladda ner Android 1.5 SDK (Software Development Kit). Här kan du även läsa mer om vad som krävs för att utveckla en applikation: http://developer.android.com/sdk/1.5_r2/index.html Vinnare och priser En vinnare kommer att utses och presenteras på SIME Awards i Stockholm den 12:e november 2009. Vinnaren kommer bli presenterad vid namn och den vinnande applikation demonstreras inför publik. Priser Samtliga bidrag som väljs ut till shortlist kommer att vinna en androidtelefon. Den slutgiltiga vinnaren och en vän får gratis inträde och deltagande vid SIME Awards i Stockholm 11-12:e november 2009. Den vinnande applikationen kommer även att highlightas på tre.se/android Timeline 15:e juli - startdatum 15:e oktober - Sista datum för att skicka in bidrag 1:a november - Publisering av shortlist på de bästa bidragen (tre.se/android) 12:e november - Vinnaren av SADC 2009 publiceras på SIME Awards Mer info på: http://www.tre.se/templates/FullSizePage.aspx?id=37993 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 10 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2009 Jävla reklamer, varje gång jag drar mig på sånt här så funkar det inte äns. Men detta är ju 3, så what ever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
addeB Skrivet 10 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2009 jag har ju inga dolda kunskaper jag är ju känd för att ha gjort sveriges sämsta hemsida med scrollande text :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 10 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2009 jag har ju inga dolda kunskaper jag är ju känd för att ha gjort sveriges sämsta hemsida med scrollande text :P HAHAH, bästa idag. Nej men - jag var med i en tävling då man skulle designa finaste mobil skalet till Telia eller liknande.. Jag var med skickade, vann inte. Även la jag ner alla mina kunskaper på 1 veckas tid. 2 Skiss block borta, 50 sidor varje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
InteGreger Skrivet 21 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2009 Nåt ska man väl vara bra på LOL. Jag vill ha en fuska.se app så man söka i fuskarkivet smidigt och lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 (redigerat) Nåt ska man väl vara bra på LOL. Jag vill ha en fuska.se app så man söka i fuskarkivet smidigt och lätt.Precis vilket arkiv? En länk och beskrivning av hur det ska fungera är bra om du nu VILL att någon ska göra en sådan applikation. Även hur programmet nu ska fungera. Exempelvis sorteringsfunktioner eller hur många sökalternativ, max sökresultat, fin GUI. Sedan snor du programmet och vinner... inte. Redigerat 23 Augusti 2009 av PunkArne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
InteGreger Skrivet 31 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2009 Nåt ska man väl vara bra på LOL. Jag vill ha en fuska.se app så man söka i fuskarkivet smidigt och lätt.Precis vilket arkiv? En länk och beskrivning av hur det ska fungera är bra om du nu VILL att någon ska göra en sådan applikation. Även hur programmet nu ska fungera. Exempelvis sorteringsfunktioner eller hur många sökalternativ, max sökresultat, fin GUI. Sedan snor du programmet och vinner... inte. Haha. Men såklart antingen sökning eller att man klickar sig fram till det man söker. Konsoll > Spel > Fusk. Sen såklart valbart med antalet sökresultat osv. [__batman_____________] Batman: Arcane...._______ Batman Returns__________ Göra guis i med ascii är livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
InteGreger Skrivet 4 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 September 2009 Hittade ett litet informationsklipp om tävlingen och sime awards. http://www.youtube.com/watch?v=vBEKMqJ2Prw kanske en bra start på ny karriär om man lyckas bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.