Hoppa till innehåll

Google Android-programmeringstävling


InteGreger

Rekommendera inlägg

Kanske sitter någon med dolda kunskaper här.

 

Swedish Android Developers Contest - 09

 

Att skapa kul, smarta och nyttiga applikationer är en av de absolut viktigaste delarna i utvecklingen av Android OS - och det är utvecklare som du, vilka ständigt levererar nya applikationer med nya fantastiska funktioner, som får Android att förenkla människors vardag.

 

För att fortsätta föda denna utveckling har telekombolaget 3, som bland annat säljer Sveriges första Androidtelefon HTC Magic, tagit initiativ till en tävling för utvecklare av applikationer till Android OS.

 

Vad krävs för att utveckla en applikation?

För att utveckla en applikation till Android 1.5 behöver du ladda ner Android 1.5 SDK (Software Development Kit). Här kan du även läsa mer om vad som krävs för att utveckla en applikation:

http://developer.android.com/sdk/1.5_r2/index.html

 

Vinnare och priser

En vinnare kommer att utses och presenteras på SIME Awards i Stockholm den 12:e november 2009. Vinnaren kommer bli presenterad vid namn och den vinnande applikation demonstreras inför publik.

 

Priser

Samtliga bidrag som väljs ut till shortlist kommer att vinna en androidtelefon.

 

Den slutgiltiga vinnaren och en vän får gratis inträde och deltagande vid SIME Awards i Stockholm 11-12:e november 2009.

 

Den vinnande applikationen kommer även att highlightas på tre.se/android

 

Timeline

15:e juli - startdatum

15:e oktober - Sista datum för att skicka in bidrag

1:a november - Publisering av shortlist på de bästa bidragen (tre.se/android)

12:e november - Vinnaren av SADC 2009 publiceras på SIME Awards

 

Mer info på: http://www.tre.se/templates/FullSizePage.aspx?id=37993

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har ju inga dolda kunskaper jag är ju känd för att ha gjort sveriges sämsta hemsida med scrollande text :P

HAHAH, bästa idag.

Nej men - jag var med i en tävling då man skulle designa finaste mobil skalet till Telia eller liknande..

Jag var med skickade, vann inte. Även la jag ner alla mina kunskaper på 1 veckas tid.

2 Skiss block borta, 50 sidor varje.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nåt ska man väl vara bra på LOL. Jag vill ha en fuska.se app så man söka i fuskarkivet smidigt och lätt.

Precis vilket arkiv? En länk och beskrivning av hur det ska fungera är bra om du nu VILL att någon ska göra en sådan applikation. Även hur programmet nu ska fungera. Exempelvis sorteringsfunktioner eller hur många sökalternativ, max sökresultat, fin GUI. Sedan snor du programmet och vinner... inte. Redigerat av PunkArne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåt ska man väl vara bra på LOL. Jag vill ha en fuska.se app så man söka i fuskarkivet smidigt och lätt.

Precis vilket arkiv? En länk och beskrivning av hur det ska fungera är bra om du nu VILL att någon ska göra en sådan applikation. Även hur programmet nu ska fungera. Exempelvis sorteringsfunktioner eller hur många sökalternativ, max sökresultat, fin GUI. Sedan snor du programmet och vinner... inte.

 

Haha.

 

Men såklart antingen sökning eller att man klickar sig fram till det man söker.

Konsoll > Spel > Fusk.

 

Sen såklart valbart med antalet sökresultat osv.

 

[__batman_____________]

Batman: Arcane...._______

Batman Returns__________

 

Göra guis i med ascii är livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...