Hoppa till innehåll

Hur Jobbig Är 8:an?


Gäst IntellarN
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst IntellarN

Hallojsan :)

 

Jag börjar skolan om 8 dagar och är skit närvös. fan jag ska ju börja 8:an betyg och allting läskigt. Så jag undrar hur jobbig var 8:an för er som har gått förbi det året? var det skit jobbigt eller var det bara överskattat? vad tycker ni? Diskutera men håll er till topicen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Enkelt, hänger du med på lektionerna och inte sitter där med IQ lika hög som din ålder så klarar du dig antagligen.

Själv var man också nervös, och särskillt med första provet, det var prov på Spanskan, men det var enkelt, läste

på lite bara. Tänk på att du har 4 chanser för och årdna upp dina betyg, två terminer i två år.

Men siktar du högt från början, då har du antagligen höga betyg i slutet av nian, eftersom lärarna går alltid efter

prestationer tidigare. Så inget slackande med att tänka på att du kan skrapa fram 9 IG'n som du kan läsa i 9:an.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lekte igenom högstadiet och jag är inte über begåvad. Om du har tyska så är åttan drygast.

:o

Grammatiken

 

Tyskan är alltid drygast, oavsett klass. Men 8an är för övrigt enklast då det i princip är en repetition av det du lärt dig i 7an.

 

Är inte Franska det? <.< Folk väljer väl tyska för att det ska vara så enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lekte igenom högstadiet och jag är inte über begåvad. Om du har tyska så är åttan drygast.

:o

Grammatiken

Tyskan är alltid drygast, oavsett klass. Men 8an är för övrigt enklast då det i princip är en repetition av det du lärt dig i 7an.

 

Är inte Franska det? <.< Folk väljer väl tyska för att det ska vara så enkelt.

 

Tyska är enkelt på utsidan då flera av orden liknar svenska/engelska - Men grammatiken är värst.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyckte att 8:an flög förbi som utav h*lvete men det var vissa stunder då jag bara kände att hur ska det här gå, men jag kom senare på att om jag anstränger mig och ser allt på den positiva sidan så jag allt jättesnabbt och det slutade med att jag hade VG på nästan allt och något MVG:)

Redigerat av Staejjkarn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...