Hoppa till innehåll

Hur Jobbig Är 8:an?


Gäst IntellarN
 Dela

Rekommendera inlägg

Tyckte att 8:an flög förbi som utav h*lvete men det var vissa stunder då jag bara kände att hur ska det här gå, men jag kom senare på att om jag anstränger mig och ser allt på den positiva sidan så jag allt jättesnabbt och det slutade med att jag hade VG på nästan allt och något MVG:)

Tja!

Jag kommer att hoppa över 7:an och börja i 8:an. Är det något jag borde tänka på eller plugga mer på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

I nian när du får ditt slutbetyg så kommer läraren bedöma dig som elev hur du presterat sen 8:an, så det gäller att satsa så bra som möjligt om du vill komma in i ett gymnasiet med ambitiösa klasskamrater som är villiga att studera.

En del gör misstaget att inte tänka på 8:an så mycket för att man har ett år till på nacken och att man kan lösa det, inklusive mig själv som gjorde misstaget. Hade kunnat gå mycket högre om jag nu prestera bättre i 8:an.

 

Sen är det bra att utöka din studievana redan nu, då gymnasiet är en chock för många över hur nivån är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I nian när du får ditt slutbetyg så kommer läraren bedöma dig som elev hur du presterat sen 8:an, så det gäller att satsa så bra som möjligt om du vill komma in i ett gymnasiet med ambitiösa klasskamrater som är villiga att studera.

En del gör misstaget att inte tänka på 8:an så mycket för att man har ett år till på nacken och att man kan lösa det, inklusive mig själv som gjorde misstaget. Hade kunnat gå mycket högre om jag nu prestera bättre i 8:an.

 

Sen är det bra att utöka din studievana redan nu, då gymnasiet är en chock för många över hur nivån är.

Det har gått nu ca 2månader sen skolan börja och det är nu som jag ska hoppa till 8:an. Vad jag har hört så börjar proverna efter jul. Jag undrar vilket ämne är det första provet på. eller är det varierat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Det är varierat.

Jag går själv i 8:an och jag glider mest med.

Ska dock försöka anstränga mig mer då jag just nu endast har G och på väg mot VG i några ämnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I nian när du får ditt slutbetyg så kommer läraren bedöma dig som elev hur du presterat sen 8:an, så det gäller att satsa så bra som möjligt om du vill komma in i ett gymnasiet med ambitiösa klasskamrater som är villiga att studera.

En del gör misstaget att inte tänka på 8:an så mycket för att man har ett år till på nacken och att man kan lösa det, inklusive mig själv som gjorde misstaget. Hade kunnat gå mycket högre om jag nu prestera bättre i 8:an.

 

Sen är det bra att utöka din studievana redan nu, då gymnasiet är en chock för många över hur nivån är.

Det har gått nu ca 2månader sen skolan börja och det är nu som jag ska hoppa till 8:an. Vad jag har hört så börjar proverna efter jul. Jag undrar vilket ämne är det första provet på. eller är det varierat?

 

Det brukar vara 2 prov varje termin för kärnämnen, då det är något alla skolor måste följa, däremot kan läraren döpa om det till läxförhör eller så. För övriga ämnen brukar det vara 1 prov per termin, i de praktiska som musik så brukar läraren bestämma om det ska vara ett praktiskt prov eller teoretiskt prov.

 

Det får max uppkomma 2 prov per vecka, sen är det skitsnack om att det är prov varje vecka, då det är nya åttor som knappt har koll på ämnesplaneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Tja!

 

Jag har kemi läxa och på den står det att jag måste skriva slutsatsen av om det förenar sig eller inte

förenar det sägt.ex

kolpulver med Vatten

kolpulvermed t-gul

kolpulver med t-röd

slutsatsen av de

 

vad menas med slutsatsen?

Slutsatsen är de som hände i slutet har ja för mei.

 

Tex: slutsatsen var att X och X förenades och då blev det det o det o det..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skitjobbig. Man hänger ju knappt med...

Det är ju du som väljer om du ska hänga med på lektionerna eller inte dock.. Lyssna på vad läraren säger och läs det du ska läsa i böckerna så är det inte så svårt att hänga med ;)

 

Jomen det är det som är mitt problem. Jag har extremt svårt att lyssna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skitjobbig. Man hänger ju knappt med...

Det är ju du som väljer om du ska hänga med på lektionerna eller inte dock.. Lyssna på vad läraren säger och läs det du ska läsa i böckerna så är det inte så svårt att hänga med ;)

 

Jomen det är det som är mitt problem. Jag har extremt svårt att lyssna.

 

Då får du helt enkelt försöka förstöra den dåliga vanan och börja lyssna mer :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...