Racoon14 Skrivet 12 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2009 Hej! Jag har Windows vista sp1 på svenska och har en jädrans massa problem med det. Jag undrar om det är någon som vet någon lösning, jag har sökt på internet men inte hittat något som funkar. problem 1: Den lilla ikonen nere i aktivitetsfältet till höger där man ser om man är uppkoplad till internet är det ett rött kryss över som om jag inte skulle vara ansluten. Fast det är jag... När jag håller pilen över den ikonen så står det: Anslutningsstatus: Okänd Serverkörning misslyckades Sedan om jag klickar på ikonen och väljer nätverks & delningscenter så tar den minuter att ladda och när man väl ser den så fryser den, då måste jag avsluta den genom aktivitetshanteraren och då slutar windows explorer att fungera och då måste jag starta om windows explorer. Problem 2: När jag går in på kontrollpanelen>system och underhåll>System för att kolla prosessor hastighet och ram-minne, så står det där det brukar stå: Inte tillgängligt. Problem 3: Jag får hela tiden upp ett säkerhetsmedelande i aktivitetsfälltet om att anitspionprogrammet (windows defender) är avaktiverat. När jag trycker på den så får jag upp där man aktiverar defender och virusskyddet och trycker på aktivera, då söker defender efter defisoner men hittar inget men sedan är den på. Detta händer hela tiden. Där man aktiverar defender och virusskyddet hittar inte den mcaffe fast det är på... Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 12 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2009 Enkel lösning! Skaffa Win7 eller Xp! Skämt åsido, jag vet inte varför och har inget annat svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 skulle du kunna ge lite specs på burken, processor,moderkort osv? körde nämligen med samma och fick aldrig nå sånt problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Verkar som det är problem med din Vista installation, formatera är nog bästa alternativet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 14 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Verkar som det är problem med din Vista installation, formatera är nog bästa alternativet. Jag fick med vista när jag köpte datorn (för typ 9 månader sen) och sedan har det bara blivit fler problem eftersom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Verkar som det är problem med din Vista installation, formatera är nog bästa alternativet. Jag fick med vista när jag köpte datorn (för typ 9 månader sen) och sedan har det bara blivit fler problem eftersom. Virus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 jag tror inte att virus kan skapa ett sånt problem, men ifall det är det, ladda någon onlinekontroll (pandas är bäst) eller ladda upp vistaskivan och kör en reparation Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 jag tror inte att virus kan skapa ett sånt problem, men ifall det är det, ladda någon onlinekontroll (pandas är bäst) eller ladda upp vistaskivan och kör en reparation Dom kan i princip messa upp vad som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 14 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 jag tror inte att virus kan skapa ett sånt problem, men ifall det är det, ladda någon onlinekontroll (pandas är bäst) eller ladda upp vistaskivan och kör en reparation Dom kan i princip messa upp vad som helst. Jag har virussökt med mcaffe, windows defender och malvarebytes men inte hittat något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 okej, pröva att formatera om hårdisken, inget överlever sånt, och tyvärr månste man göra de lite då å då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Angelo Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 Jag har haft vista ganska länge och inte haft några problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 Verkar som det är problem med din Vista installation, formatera är nog bästa alternativet. Jag fick med vista när jag köpte datorn (för typ 9 månader sen) och sedan har det bara blivit fler problem eftersom. asså, jag har också vista. och varje gång när jag startar datorn så får jag en annan upplösning mm. ikonerna ändrar plats. ... lite hata vista asså. vet dock ingen lösning till ditt prob :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.