Hoppa till innehåll

Vista Problem


Racoon14
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Jag har Windows vista sp1 på svenska och har en jädrans massa problem med det. Jag undrar om det är någon som vet någon lösning, jag har sökt på internet men inte hittat något som funkar.

 

problem 1: Den lilla ikonen nere i aktivitetsfältet till höger där man ser om man är uppkoplad till internet är det ett rött kryss över som om jag inte skulle vara ansluten. Fast det är jag... När jag håller pilen över den ikonen så står det:

 

Anslutningsstatus: Okänd

Serverkörning misslyckades

 

Sedan om jag klickar på ikonen och väljer nätverks & delningscenter så tar den minuter att ladda och när man väl ser den så fryser den, då måste jag avsluta den genom aktivitetshanteraren och då slutar windows explorer att fungera och då måste jag starta om windows explorer.

 

Problem 2: När jag går in på kontrollpanelen>system och underhåll>System för att kolla prosessor hastighet och ram-minne, så står det där det brukar stå: Inte tillgängligt.

 

Problem 3: Jag får hela tiden upp ett säkerhetsmedelande i aktivitetsfälltet om att anitspionprogrammet (windows defender) är avaktiverat. När jag trycker på den så får jag upp där man aktiverar defender och virusskyddet och trycker på aktivera, då söker defender efter defisoner men hittar inget men sedan är den på. Detta händer hela tiden. Där man aktiverar defender och virusskyddet hittar inte den mcaffe fast det är på...

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror inte att virus kan skapa ett sånt problem, men ifall det är det, ladda någon onlinekontroll (pandas är bäst) eller ladda upp vistaskivan och kör en reparation

Dom kan i princip messa upp vad som helst.

 

Jag har virussökt med mcaffe, windows defender och malvarebytes men inte hittat något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar som det är problem med din Vista installation, formatera är nog bästa alternativet.

Jag fick med vista när jag köpte datorn (för typ 9 månader sen) och sedan har det bara blivit fler problem eftersom.

 

asså, jag har också vista. och varje gång när jag startar datorn så får jag en annan upplösning mm. ikonerna ändrar plats.

 

... lite hata vista asså.

 

vet dock ingen lösning till ditt prob :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...