Hoppa till innehåll

Skärmen Anpassas Inte När Jag Byter Skärm?

Lynott

Rekommendera inlägg

Tja, jag har just fått en fett skön 32" tv som jag har bredvid datorn när jag ska se film eller något, jag byter skärm genom att dra ut VGA sladden ur min data skärm och sätter in den i tv skärmen, okej, säg att jag sett min film nu, vill kanske spela ett spel, byter sladd igen. Då har min data skärm en helt fucked up upplösning på skärmen så jag måste fippla en massa saker innan den blir till normal 1280x1024px igen.

Detta fel hände inte förr, utan det är ett problem som kom typ igår.

Tacksam för hjälp

Tack på förhud

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du möjligvis nya drivrutiner till grafikkortet? På senare tiden har dem en tendens att försöka anpassa upplösning automatiskt. Det kan till och med bli så att kortet ställer in sig på den andra skärmen även om du har den första inkopplad och får därefter problem med upplösningen eftersom tv och datorskärm oftast har olika skalor.

Lösningen skulle i så fall vara att fippla lite i grafikpanelen för kortet.

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det skulle vara bättre om du hade två kablar. Slippa byta hela tiden.

Annars finns det inget vad jag vet. Kanske AUTO knappen på din dator skärm kan hjälpa om du har en.

står på inköpes listan.

Har du möjligvis nya drivrutiner till grafikkortet? På senare tiden har dem en tendens att försöka anpassa upplösning automatiskt. Det kan till och med bli så att kortet ställer in sig på den andra skärmen även om du har den första inkopplad och får därefter problem med upplösningen eftersom tv och datorskärm oftast har olika skalor.

Lösningen skulle i så fall vara att fippla lite i grafikpanelen för kortet.

Nja, skaffade nya för 3-4 månader sedan, beror ju på hur man ser på nya, men inget nytt med datorn innan problemet uppkom... Redigerat av Axzl
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...