Lynott Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 Tja, jag har just fått en fett skön 32" tv som jag har bredvid datorn när jag ska se film eller något, jag byter skärm genom att dra ut VGA sladden ur min data skärm och sätter in den i tv skärmen, okej, säg att jag sett min film nu, vill kanske spela ett spel, byter sladd igen. Då har min data skärm en helt fucked up upplösning på skärmen så jag måste fippla en massa saker innan den blir till normal 1280x1024px igen. Detta fel hände inte förr, utan det är ett problem som kom typ igår. Tacksam för hjälp Tack på förhud Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 (redigerat) Är det inte bara att högerklicka på skrivbordet / Egenskaper / Inställningar och ändra där till rätt upplösning? Redigerat 15 Augusti 2009 av Sidney Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 15 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 Jo oftast, men ibland så vill den inte, hur man än byter fram och tillbaka så blir det fel format eftersom min dataskärms format inte finns med på skalan för min tv-skärm. Men det är det jag vill att den ska byta automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 16 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2009 det skulle vara bättre om du hade två kablar. Slippa byta hela tiden. Annars finns det inget vad jag vet. Kanske AUTO knappen på din dator skärm kan hjälpa om du har en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 16 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2009 (redigerat) Har du möjligvis nya drivrutiner till grafikkortet? På senare tiden har dem en tendens att försöka anpassa upplösning automatiskt. Det kan till och med bli så att kortet ställer in sig på den andra skärmen även om du har den första inkopplad och får därefter problem med upplösningen eftersom tv och datorskärm oftast har olika skalor. Lösningen skulle i så fall vara att fippla lite i grafikpanelen för kortet. Redigerat 16 Augusti 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 17 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2009 (redigerat) det skulle vara bättre om du hade två kablar. Slippa byta hela tiden. Annars finns det inget vad jag vet. Kanske AUTO knappen på din dator skärm kan hjälpa om du har en. står på inköpes listan. Har du möjligvis nya drivrutiner till grafikkortet? På senare tiden har dem en tendens att försöka anpassa upplösning automatiskt. Det kan till och med bli så att kortet ställer in sig på den andra skärmen även om du har den första inkopplad och får därefter problem med upplösningen eftersom tv och datorskärm oftast har olika skalor. Lösningen skulle i så fall vara att fippla lite i grafikpanelen för kortet. Nja, skaffade nya för 3-4 månader sedan, beror ju på hur man ser på nya, men inget nytt med datorn innan problemet uppkom... Redigerat 17 Augusti 2009 av Axzl Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 17 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2009 Ja då kan du ju alltid ta och uppgradera, vem vet kanske hjälper :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.