Hoppa till innehåll

Problem Med Windows Update


Gäst Jiyu
 Dela

Rekommendera inlägg

När jag startar datorn så kommer det upp:

"Uppdateringar konfigureras - 0%"

Det är ju inget fel på just det, men den står på 0% i cirkus 10sek sen startar datorn om sig och det blir det samma om, om, om, om, om, om och om igen. Hur ska jag göra?!

Jag har Windows Vista Home Premium.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du Försökt med en Uppdatering för datan?(aka Automatisk uppdatering).

 

Eller har du försökt med att uppdatera och sedan bara stänga av data mitt bland hela skiten??

Ja, jag tror faktiskt det är det som är problemet. Mamma, pappa eler syrran har säkert stängt av den när jag har uppdaterat:/ Så datorn blir väl knäpp och vet inte vad den ska göra, så då startar den om sig. Om jag bara kom på ett sätt att hoppa över det i början -_-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du Försökt med en Uppdatering för datan?(aka Automatisk uppdatering).

 

Eller har du försökt med att uppdatera och sedan bara stänga av data mitt bland hela skiten??

Ja, jag tror faktiskt det är det som är problemet. Mamma, pappa eler syrran har säkert stängt av den när jag har uppdaterat:/ Så datorn blir väl knäpp och vet inte vad den ska göra, så då startar den om sig. Om jag bara kom på ett sätt att hoppa över det i början -_-

 

Är inte säker, men borde gå att sätta in Windows Vista skivan, köra recovery console och skriva fixmbr följt av fixboot.

Men då den nog stängdes av mitt i installationen av filerna så tror jag inte det kommer göra någon skillnad även om du kommer in i datorn.

Bäst är att formatera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

prova att boota i felsäkert läge (F8 när datorn startar) och instalera om uppdateringarna som felar.

Uppdaterings rutan kommer upp fast man har i felsäkert läge, prövade många gånger igår.

Och uppdaterings ruta=Starta om :(

EDIT: Nevermind, fick den att funka igen. Tryckte F8 och tog "Reparera datorn" > "System Restore" och valde en tid då jag inte hade gjort uppdateringen.

Redigerat av Jiyu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...