5FJSKFJSKGJES Skrivet 26 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 jag har inte en EU-Moppe, en moped som inte är eumoppe får ju gå i 25 (förut 30). :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Ja, drevar du ner så kan dom ta dig, drevar du = KAN DU BLI TAGEN. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Ja, drevar du ner så kan dom ta dig, drevar du = KAN DU BLI TAGEN.Dvs, dem tar din moped och tar bort trimmen. I detta fall så får du vara beredd med att ha reservdelar. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Jag har sällan sett poliser som bryr sig om att ta in moppar som går runt 45 även om dom inte är eu. Det är väl för att vara på den säkra sidan dom har satt 25 och är inte för hårda på just den punkten. Skulle du däremot kört 60, då blir det andra bullar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 26 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 får väl hoppas att det är som kevve säger ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Det polisen är mest ute efter är mopeder med trimrör osv. bara du håller dig till hastighetsbegränsningarna så lär det vara lugnt :) Om det inte är ett par riktigt jävliga poliser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 27 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2009 (redigerat) Jag läste om att Mopedklass 1 skulle få svårare utbildning och sånt som jag redan visste om, men sen så läser jag att det är obligatoriskt att man måste ta förarbevis... Moped klass 2 Ålderskravet 15 år förblir oförändrat. Man föreslår en obligatorisk utbildning och kunskapsprov för att få ett förarbevis. Man kan bli varnad eller få sitt förarbevis återkallat vid trafikbrott. "en obligatorisk utbilning och kunskapsprov för att få ett förarbevis? Edit De nya kraven kommer inte att påverka behörigheter som en förare har skaffat sig före den 1 oktober 2009. Den som redan har fyllt 15 år får fortsätta att köra moped klass II utan förarbevis. Förarbevis för moped klass I som en förare skaffat sig före den 1 oktober 2009 fortsätter att gälla. fan, här kommer det nog inte bli någon körning i trafik för mig.. Redigerat 27 Augusti 2009 av UOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 27 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2009 tar du kortet så kan du ju köra din klass tvåa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 27 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2009 operation övertalning. Ska försöka få en eumoped så att jag vill ha ett eu-moppekort. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.