DiRtY Skrivet 2 September 2009 Rapport Dela Skrivet 2 September 2009 tja, hade tänkt att köpa ett par byxor från Tyskland i W38 och enligt dem är det 106 cm, men det står även att med w38 menar man 38 tum i midjan och vad jag vet blir det typ 96,6 cm och det är det alltid i alla svenska butiker, är det cp storlekar i tyskland?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 2 September 2009 Rapport Dela Skrivet 2 September 2009 Storlekarna varierar mycket mellan olika jeans tillverkare har jag fått erfara. Sen låter W38 väääldigt mycket, säkert på att du kommer ihåg rätt. Jag brukar ligga på 30-32 när jag ska ha baggy jeans och jag är inte direkt jättesmal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 2 September 2009 Rapport Dela Skrivet 2 September 2009 Svenska byxor mäts också i Waist och Length, men det kanske är barnstorlekar du tänker på? Hursomhelst är W38 Homer-storlek, men kolla runt 30-32 (Såvidare du inte är lite bred dvs). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 2 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 2 September 2009 Är ganska bred (muskler:D) sen ska de hänga lite med. står på sidan att de räknar med tum, på 2.54 cm, Så 38 * 2,54= runt 96 inte 106, som det står. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Eru Skrivet 2 September 2009 Rapport Dela Skrivet 2 September 2009 Så du har muskulösa breda höfter? Men W står väl för Waist då, leta runt lite efter waist-storlekar på byxor som passar dig som du har eller ser i affärer i din närhet och du bör finna ditt svar. =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 2 September 2009 Rapport Dela Skrivet 2 September 2009 32 - 34 i have. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 2 September 2009 Rapport Dela Skrivet 2 September 2009 Det bästa är att du typ går till dressman och ber om att få testa byxor så du får rätt storlek och sen beställer du. Storleken bör vara samma om det är tum de mäter i (det är det om du köper i Sverige och USA för att jämföra), annars är det väldigt fel på något iTyskland... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 3 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 September 2009 köper alltid med w38. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 3 September 2009 Rapport Dela Skrivet 3 September 2009 varför undrar du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 3 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 September 2009 varför undrar du då?på deras sida stod de att w38 är 108cm i midjan, på svenska sidor är det runt 97 (38*2,54). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 4 September 2009 Rapport Dela Skrivet 4 September 2009 Som sagt, testa byxorna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 4 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 September 2009 Som sagt, testa byxorna? tar inte direkt cykeln ner till tyskland för att pröva ett par byxor, och att skicka tbx dem blir dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.