💬
Logga in
Fuska.se

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?

377 svar · startad

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

En påstod photoshopad bild som ingen lyckats finna ursprunget på...

Jo. Ursprunget är Israeliska utrikesdepartementet.

Nu vet jag inte om du har svårt med läsningen eller om du medvetet hoppar över saker, men jag känner mig snäll idag så jag postar det här.

1. Israels armé hävdade först på sin hemsida att 40 medlemmar i STG var medlemmar av Al-qaida. Detta visade sig senare inte vara sant.

2. Israels utrikesdepartement förfalskade en bild med hjälp av bildredigeringsprogram, dock blev förfalskningen avslöjad.

3. Israels armé offentliggör en bild på skyddsvästar med den turkiska nationalsymbolen på. De hävdar att bilden är nytagen, dock visar det sig att den är över fyra år gammal.

4. Israels armé offentliggjorde videoklipp som de hade manipulerat. De erkände senare att de medvetet förfalskat filmerna.

5. Israels armé hävdar att de handlade i självförsvar när de dödade nio medlemmar av STG. Obduktionerna visade att STG-medlemmarna hade blivit avrättade.

Sådär ja.

För det första menade jag fotografen till bilden, då vissa påstår att de sett bilden tidigare men i ett annat sammanhang... För det andra finns det inget bekräftat på om bilden är photoshopad, då den kan vara tagen ut ett annat sammanhang.

"Israels armé hävdar att de handlade i självförsvar när de dödade nio medlemmar av STG. Obduktionerna visade att STG-medlemmarna hade blivit avrättade."

- Är rent ut sagt, BULLSHIT. Obduktion visar att de blivit skjutna på nära håll, eftersom aktivisterna anföll soldaterna på nära håll kan man väl rent logiskt anta att de då också blir skjutna på nära håll...

@fishmaster

Du missade tydligen tidigare inlägg, både EUs definition på antisemitism och så har du tydligen fortfarande inte förstått vad som står i mina tidigare inlägg.

Jo, i Gaza fiskar man ju med dykardräkter intill krigsfartyg...

Duktigt att du fortfarande försöker... :lol:

Även om det du säger är sant så har vi fortfarande en fin hög med lögner kvar. Förfalskade filmer, bilder och lite annat fint.

Nu vet jag inte exakt hur mycket du kan om sånt här, men rättsläkarna säger att det var avrättningar.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/manga-ak...ygg_4822579.svd

Som sagt, att ha skjutit dem på nära håll visar ytterligare att det inte var förrens då aktivisterna attackerade soldaterna, som soldaterna använde sina vapen i självförsvar.

Har du några som helst belägg för dina påståenden?

Vilka påståenden...?

Att aktivisterna blev skjutna i självförsvar och inte avrättades.
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Dock kommer vi fortfarande inte ifrån att Israel ljög på flera punkter.

Seriöst, vilket land anklagar folk för att vara terrorister utan några som helst grunder, förfalskar filmer och bilder?

Om Israel vill att någon skall ta dom seriöst och minska på missnöjet mot dom som finns i världen just nu så får de fan sluta med sådant.

Grunder finns där dock en hel del av, både politiska oberoende analytiker påstår att IHH har kopplingar till Islamistiska terror organisationer (se tidigare länkar), flera av aktivisternas (inklusive en av IHH medlemmarna) önskan om att dö som martyrer: http://www.dn.se/nyheter/varlden/turkiska-...tyrer-1.1116589 och så har vi ju anfallet mot de Israeliska soldaterna...:

@Vixxec

Missat alla klipp från bordningen?

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Fast nu påstod ju IDF att 40 personer ombord var medlemmar av Al-qaida. Vilket de senare fick ta tillbaka.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Fast nu påstod ju IDF att 40 personer ombord var medlemmar av Al-qaida. Vilket de senare fick ta tillbaka.

Dock har jag aldrig hört att de skulle påstått att det var 40 Al-Qaida medlemmar ombord, utan istället 40 IHH medlemmar: "the violence met by the IDF soldiers was not spontaneous but rather an organized, premeditated action carried out by a hard core of 40 IHH operatives"

Personligen kan jag säga att jag inte har bättre tankar om Islamister med martyr önskan än om Al-Qaida medlemmar...

Nivå 12 · Mästerfuskare

"The Israeli military has also overtly claimed that members of the Gaza Freedom Flotilla were linked to Al-Qaeda. Tel Aviv put out a press release on June 2, 2010 making such claims to the international media.

When asked by reporters Max Bluementhal (3 June 2010) and Lia Tarachansky what evidence the Israeli military had to support its Al-Qaeda claims, Israeli military officials replied that they had no evidence and that they were simply told by Benjamin Netanyahu’s advisors of Israel's National Security Council that the activists onboard the Gaza Freedom Flotilla had ties to Al-Qaeda. Later this was retracted and taken off the webpage of the Israeli military."

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

"The Israeli military has also overtly claimed that members of the Gaza Freedom Flotilla were linked to Al-Qaeda. Tel Aviv put out a press release on June 2, 2010 making such claims to the international media.

When asked by reporters Max Bluementhal (3 June 2010) and Lia Tarachansky what evidence the Israeli military had to support its Al-Qaeda claims, Israeli military officials replied that they had no evidence and that they were simply told by Benjamin Netanyahu’s advisors of Israel's National Security Council that the activists onboard the Gaza Freedom Flotilla had ties to Al-Qaeda. Later this was retracted and taken off the webpage of the Israeli military."

Som sagt anses IHH av många politiska analytiker ha kontakter med just organisationer som Al-Qaida och Hizbullah, är ju påståendet i det avseendet inte falskt. Då det också är bekräftat att 40 av aktivisterna på skeppet var tillhörande IHH.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Fast...retracted betyder ju att de tog tillbaka sitt uttalande, och de kunde inte ge några som helst bevis på att någon ombord var medlem i Al-qaeda.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Skulle absolut inte förvåna mig om det är sant.

Hatet mot Israel och israeler är extremt utbrett i mellanöstern.

Inte så konstigt när ens folk blir slaktade och förlorar sin mark..

Turkar och greker hatar fortfarande varann, japaner och ryssar hatar fortfarande varann, kineser och mongoler hatar fortfarande varann.. Det är så bara, men allt bär gammal historia, det är nu det som händer som får människor i mellanöstern och även judar att hata Israel. Inte befolkningen, utan regeringen.

Om ens Al Qaida finns vill jag bara tilläga efter senare diskussioner, då det är en lögn om al qaida för att upprätthålla tågandet igenom mellanöstern.

Sen så angivs Al Qaida som en organisation som bär sunnitisk wahabisk lära, vilket Hizbollah aldrig skulle tänka sig att samarbeta med då Hizbollah följer shiitisk lära.

Senast ändrad:

9 Jun 2010
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Kan ju vara för att marken som Israel senare grundades på köptes upp av den Judiska Nationalfonden, icke-judar (d.v.s araberna som hade något att säga till om saken) bannlystes.

FN godkände allt, trots att samtliga arabländer runtom sade emot.

Nu har palestinaområdet reducerats till en liten ockuperad plätt, omgiven av israeliska blockader och annat.

Runtom sitter *vissa* och skriker antisemit till de som inte tycker att Israel har rätt att göra detta.

Jerusalem, en av arabernas heligaste städer, är ju nu erövrat av Israel.

Jag kan inte förstå hur man kan stödja Israel egentligen, vad hade dom för rätt att göra detta? Palestinierna är extremt utsatta till följd av detta men det ursäktas med att Israel tydligen ska ha rätt att existera. Som nämnt så bryter ju Israel konstant mot internationella lagar om det behagar, eller varje inte nämna dom där 150 bosättningarna på ockuperad mark...

Kort sagt, de erövrar arabiska områden.

Men så blir det väl när man har Farbror USA bakom sig.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Fan,skrev ett långt jävla inlägg men så råkade jag trycka på bakåt.

Jag svarar sen när jag är på bättre humör.

Det verkar inte bara vara Israelerna som går på Civilbefolkningen i Gaza.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=3769374

Men det är väl bara Israelisk Propaganda.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kan ju vara för att marken som Israel senare grundades på köptes upp av den Judiska Nationalfonden, icke-judar (d.v.s araberna som hade något att säga till om saken) bannlystes.

FN godkände allt, trots att samtliga arabländer runtom sade emot.

Nu har palestinaområdet reducerats till en liten ockuperad plätt, omgiven av israeliska blockader och annat.

Runtom sitter *vissa* och skriker antisemit till de som inte tycker att Israel har rätt att göra detta.

Jerusalem, en av arabernas heligaste städer, är ju nu erövrat av Israel.

Jag kan inte förstå hur man kan stödja Israel egentligen, vad hade dom för rätt att göra detta? Palestinierna är extremt utsatta till följd av detta men det ursäktas med att Israel tydligen ska ha rätt att existera. Som nämnt så bryter ju Israel konstant mot internationella lagar om det behagar, eller varje inte nämna dom där 150 bosättningarna på ockuperad mark...

Kort sagt, de erövrar arabiska områden.

Men så blir det väl när man har Farbror USA bakom sig.

Jerusalem som är judarnas heligaste plats skulle tilldelats Israel enligt FN's delningsplan då Jerusalem haft en judisk majoritet i snart 200 år, men Jordanien erövrade det i kriget 1948 och ockuperade området tills dess att Israel återtog det.

10 Jun 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jordanien fick ju så jäkla mycket spö av Israel, så det är inte anledningen till att Israel har rätt och ta majoriteten av marken.

Inget land efter 1900 talet skulle någonsin få ett land pga religiösa anledningar, så varför just Israel?

Judarna kanske levde i majoritet, men samtidigt självständigare än resten av världen.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Va? menar du efter år 1900 eller 1900-talet.

Israel grundades såvitt jag vet 1948,efter 1900-talet är ju typ 62 år senare.

Förresten finns det ens en sådan lag?

Vem bestämmer vem som har rätt att bo var?

Varför har alla snöat in sig på att Israel inte har rätt att existera?

Om man vill lösa konflikten är det inte bättre att försöka få folket där nere att samsas?

Så länge en sida säger att den andra ska förintas så kommer konflikten knappast lösas.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Varför har alla snöat in sig på att Israel inte har rätt att existera?

De hade rätt att existera, tyvärr har de förbrukat den rätten.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ok,hur då?

Vad har dom gjort som är så hemsk att de har förbrukat rätten att existera?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Vafan har du inte läst tråden eller?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hade du klickat framåt hade ditt inlägg varit sparat lol
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vafan har du inte läst tråden eller?

Jo men jag trodde ärligt talat inte folk ville förinta Israel pga dom sakerna.

Israels grundande och existerande är inte mer blodigt än något annat lands.

Varför inte frånta Tysklands rätt till existens,eller varför inte Frankrikes eller USAs.

Alla dom länderna har mer oskyldigt blod på sina händer än Israel.

Förresten läste jag att 40 dödats och över 80 skadats i Afghanistan när talibanerna bombade ett bröllop.

Konstigt att svensk media inte tar upp det mer.

Edit:Det var som fan det var med på Rapport.

Nu väntar jag bara på lite fördömanden mot Talibanerna från lite olika organisationer.

↗ till inlägget

Hade du klickat framåt hade ditt inlägg varit sparat lol

Nej det var just det det inte var.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Jo men jag trodde ärligt talat inte folk ville förinta Israel pga dom sakerna.

Israels grundande och existerande är inte mer blodigt än något annat lands.

Varför inte frånta Tysklands rätt till existens,eller varför inte Frankrikes eller USAs.

Alla dom länderna har mer oskyldigt blod på sina händer än Israel.

Förresten läste jag att 40 dödats och över 80 skadats i Afghanistan när talibanerna bombade ett bröllop.

Konstigt att svensk media inte tar upp det mer.

Edit:Det var som fan det var med på Rapport.

Nu väntar jag bara på lite fördömanden mot Talibanerna från lite olika organisationer.

Det är skillnad på nu och 1500-talet, man kan inte bara storma in och ta en plätt. Saker är "moderniserade", man kan inte hoppa tillbaka 500 år i utvecklingen för att rättfärdiga en blodig etablering utav en religiös stat. Det hela känns barbariskt och smått efterblivet.

Förresten, vad in i helvete har talibaner med någonting att göra? Senaste gången jag kollade var de en terror-organisation och inte en militärmakt.

Nivå 9 · Veteranfuskare

USA och Tyskland har en ganska blodig 1900-tals historia.

Plättarna har erövrats av Israel i de krig som ständigt bryter ut när ett närliggande arabland bestämmer sig för att anfalla utav någon konstig anledning.

Palestina och Gaza är väl inte ens ockuperade av Israel?

Religiös stat? Jag tror inte Israel är mer religiös en någon annan stat speciellt inte i mellanöstern.

Som sagt mer eller mindre alla länder är upprättade på lidande och döpta i blod Israel är inget undantag.

Talibanerna har inget med det här att göra,anledning till att jag tog upp det är att svensk media skriker varje gång Israel,USA eller något Västeuropeiskt land begår misstag.

Men när någon organisation spränger 40 människor i luften är dom tysta.

Talibanerna är väl ingen direkt terroristorganisation utan ett gäng politiskt/religiösa fåntrattar i Afghanistan/Pakistan.

Om dom är militär makt?Ja dom hade ju trots allt makten i Afghanistan 1996-2001.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in