Hoppa till innehåll

Film Online?


Hanrockar
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad tycker ni om att titta på filmer Online på datorn?

Själv, tycker jag det är fel. Det förstör hela konceptet med att titta på film. När man ska se på film tänker man sig att man sitter vid tv med popcorn. Men jag kan ha fel.

 

VAD TYCKER NI?

- Vadå fel? Du sa vad du tycker.

Du har faktist rätt.

Jag älskar att hyra filmer & kolla på dom med farsan. Speciellt på Fredags kvällar!

Ska fan radera alla mina filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dig Hanrockar. Film ska man se på vid TVn inte framför datorn. :)

En TV är en dator... Hur tror du den beräknar vilka pixlar som ska lysa vad, eller om du har en äldre TV hur tror du den vet hur den ska visa bilden ifrån signalen ifrån din TV-station?

 

Det finns även de som köper en HTPC(Home Television Personal Computer) för att kunna köra t.ex. program och använda TV:n(bildskärm) och få fler funktioner och bättre bild.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dig Hanrockar. Film ska man se på vid TVn inte framför datorn. :)

En TV är en dator... Hur tror du den beräknar vilka pixlar som ska lysa vad, eller om du har en äldre TV hur tror du den vet hur den ska visa bilden ifrån signalen ifrån din TV-station?

 

Det finns även de som köper en HTPC(Home Television Personal Computer) för att kunna köra t.ex. program och använda TV:n(bildskärm) och få fler funktioner och bättre bild.

 

 

Så du menar alltså att man ska börja kalla alla moderna TV-apparater för datorer? Haha, gör det då.

 

Jag och typ 99% av världens befolkning kommer nog fortsätta att säga TV. Sen så vet jag inte hur detta kan höra till ämnet?

 

Och det jag syftar på är att det är mycket härligare att sitta i en skön soffa och se film på en TV som är en aning större än dom flesta dataskärmarna. För personligen så tycker jag inte att det är särskilt härligt att sitta framför dataskärmen och se på en långfilm. Även om jag iaf har en 22" skärm med stöd för full HD så blir det inte samma sak som att se på en TV som är mycket större.

 

Sen får du säga vad du vill om vad som är en TV och vad som är en dator. Jag tycker fortfarande mest om att se film på TV.

Redigerat av Firecracker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...