Dezen Skrivet 21 September 2009 Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Just nu sitter jag på en dator som börjar få lite för många år på nacken, jag känner att det är dags att uppdatera den med lite nya roliga saker. För tillfället har jag dessa delarna i den: Processor Name : AMD Athlon 64 Processor 3000+ Speed : 2009 MHz Mainboard Bus(es) : AGP PCI IMB USB i2c/SMBus MP Support : 1 CPU(s) MP APIC : Yes System BIOS Version : A M I - 11000530 Video System Monitor : Plug and Play-bildskärm Adapter : NVIDIA GeForce 7600 GS Ram-minne 2gb, vet dock inte om det är ddr eller ngt annat skojsigt. Chassit jag använder är: http://www.tigerdirect.com/applications/Se...&CatId=1520 Mitt stora problem är att jag inte är hälften så bra på hårdvaran i datorer som jag önskar jag var, därför undrar jag lite vad jag har för möjligheter med att uppdatera min dator, går det att göra den modern med nuvarande moderkort, kan jag ha ett nyare moderkort i mitt chassi osv. All hjälp uppskattas :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 21 September 2009 Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Du kan få in ett nytt moderkort i ditt chassi, men vad är det för märke och modell på ditt nuvarande moderkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 21 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Vet inte om detta stämmer, men det borde göra det. Moderkortsnamn: ASRock K8Upgrade-NF3 Annan random info jag fått fram: Mainboard Bus(es) : AGP PCI IMB USB i2c/SMBus MP Support : 1 CPU(s) Model : K8Upgrade-NF3 Version : 1.00 Serial Number : 00000000 BIOS Version : A M I - 11000530 BIOS Date : 11/30/05 BIOS Vendor : American Megatrends Inc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 21 September 2009 Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Hade kört på: Nytt nätagg (antagligen, vi vet inte vad du har för något atm.) Ny moderkort Nya internminnen Ny processor Nytt grafikkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 21 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Tror mitt nättagg ligger på 450w. att byta grafikkort och processor är jag säker på, det jag är osäker på är om jag behöver byta moderkort för att det ska vara lönt och vad för moderkort/delar jag ska satsa på. Byter jag moderkort så uppdaterar jag såklart internminnet också. Antar att ljudkortet är inbyggt i de flesta moderkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 21 September 2009 Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Du måste byta moderkort om du ska köpa nytt gfxkort och ny processor. Du har nu socket 754, och det finns inga bra processorer med 754. Sen finns det inte heller några bra AGP grafikkort, och du har AGP port. Ja, det är inbyggt ljudkort i nästan alla nya moderkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 21 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Så jag ska alltså satsa på en total-renovering? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 21 September 2009 Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Så jag ska alltså satsa på en total-renovering? =)Jao. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 21 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Tips på delar jag bör satsa på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 21 September 2009 Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Budget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 21 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Så bra som möjligt för så lite som möjligt. Har för tillfället inte satt någon budget då jag ligger på stadiga 300kr i min ekonomi atm. Tänkte sätta ett mål att spara pengarna till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SneekerN Skrivet 21 September 2009 Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 Ska du ha ett bra gkort får du nog satsa på runt 1k. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.