WishCookie Skrivet 23 September 2009 Rapport Dela Skrivet 23 September 2009 Okay, nu undrar jag hur man gör remix på sånger/låtar. Om man behöver något speciellt program eller så. För det skulle ju vara trevligt att försöka göra om låtar lite :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 23 September 2009 Rapport Dela Skrivet 23 September 2009 Klart du behöver ett program? Vill du verkligen ha ett program för nybörjare kan du ju da DSS Dj. Jag använder Fruity Loops iaf. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 23 September 2009 Rapport Dela Skrivet 23 September 2009 Beror på hur bra remix du vill göra. Vill du göra en dålig b-remix så klarar du dig nog bra med Windows movie maker faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 24 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 September 2009 @Organism: Tusen tack! :) @Dezen: Jag vill göra sån här coola Digital dog/Techno/rave remix alltså såna coola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 24 September 2009 Rapport Dela Skrivet 24 September 2009 Jag som trodde du ville klippa och klistra i låten och byta plats på olika saker :( Kör på organisms tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimoo Skrivet 24 September 2009 Rapport Dela Skrivet 24 September 2009 Audacity är rätt så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 24 September 2009 Rapport Dela Skrivet 24 September 2009 Audacity är rätt så bra. Tell me, när man kan göra ett beat i audacity :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 24 September 2009 Rapport Dela Skrivet 24 September 2009 Audacity är rätt så bra. Tell me, när man kan göra ett beat i audacity :D Om du vill göra egna beats och sånt så är FL ( Fruity Loops ) ett väldigt bra men mycket svårt program. Om du däremot vill göra en mix låt, t.ex använda en färdig beat och några meningar från några låtar till en låt så är Audacity det bästa valet! Windows Movie Maker fungerar också nästan lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 25 September 2009 Rapport Dela Skrivet 25 September 2009 Audacity är rätt så bra. Tell me, när man kan göra ett beat i audacity :D Om du vill göra egna beats och sånt så är FL ( Fruity Loops ) ett väldigt bra men mycket svårt program. Om du däremot vill göra en mix låt, t.ex använda en färdig beat och några meningar från några låtar till en låt så är Audacity det bästa valet! Windows Movie Maker fungerar också nästan lika bra. Jo asså jag vet allt det där. (evil grin) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.