Hivee Skrivet 5 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2009 hmm... en sak som är bra med priv wow... det gör inte så mkt om man blir hackad :P .... kan inte komma på ngt bra tips, som hampe sa typ :) lycka tillNja det är väl som att säga att en fördel med att vara hemlös är att man inte behöver betala för ett hus? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 5 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2009 Några frågor, - kan hackern ändra mina konto uppgifter nu när han har lösenordet? - kan han ändra kontots epost adress till sin egen? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 5 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2009 Ändra lösenord, det är allt man kan göra med inloggningsuppgifter (bortsätt från typ ptr, name change) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 5 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2009 Lol, en användare kan ha 8 hackade World of Warcraft konton registerade på sitt BN konto. Fan vilken onödig tjänst. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2009 Ersättning för vad exakt? oO Killen var ju utan wow i en dag ! Det är ju minst 5000g lost, Blizzard borde verkligen ge han de! :lol: Om han nu har sålt mitt gear, lämnat guildet och skickat iväg allt mitt guld (1288g), får jag ingen ersätting för det? Jo, det får du. När jag vart hackad sålde hackern allt mitt gear och saker i bank och skickade bort de 9000g jag hade. Två dagar senare fick jag tillbaka alla gear i mail + ett mail med 9000 guld. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 6 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2009 Varnar er för att använda programmet Curse Client, det är en keylogger. .curseclient kopierade sig till E:\Program\World of Warcraft CURSECLIENT.EXE-0ED66C92 kopierade sig till C:\Windows\Prefetch CurseClientStartup.ccipmStartup kopierade sig till C:\Windows\pss CurseClientStartup.ccipmStartup kopierade sig till C:\Windows\pss Curse Client kopierade sig till C:\Documents and Settings\user\Start-meny\Program\Curse Har ännu inte fått kontakt med Blizzard. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 6 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2009 Varnar er för att använda programmet Curse Client, det är en keylogger. .curseclient kopierade sig till E:\Program\World of Warcraft CURSECLIENT.EXE-0ED66C92 kopierade sig till C:\Windows\Prefetch CurseClientStartup.ccipmStartup kopierade sig till C:\Windows\pss CurseClientStartup.ccipmStartup kopierade sig till C:\Windows\pss Curse Client kopierade sig till C:\Documents and Settings\user\Start-meny\Program\Curse Har ännu inte fått kontakt med Blizzard. Om du laddade ner det ifrån Curse.com och från en admin så ska det inte vara några problem. Filerna som har blivit kopierade ser heller inte ut som virus. Tvivlar på att det är en keylogger bara för den kopierade filer till prefetch osv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 6 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2009 Curse Client är naturligtvis ofarligt. Min version var dock manipulerat och innehöll en keylogger. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg