Money Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 (redigerat) Hej, det är sent, tråkigt, och jag har lite sömn problem så jag tänkte göra en guide om Readyboost här på Fuska. Vad är Readyboost? - Readyboost är den nya funktionen i Windows Vista som låter dig använda kapaciteten från flash enheter så som USB Minnen, SD Cards eller ett internt hårddisk till RAM Minne. Readyboost fungerar bara på Windows Vista eller nyare. Vad behöver jag för att använda Readyboost? - Du behöver Windows Vista eller nyare. - Du behöver någon Flash enhet som USB Minne, SD Cards och så vidare. Fungerar ReadyBoost även när jag tar bort flash enheten? - Nej, ReadyBoost fungerar bara när flash enheten sitter inne. Måste jag installera ReadyBoost på min flash enhet igen om jag kopplat bort flash enheten från datan? - Så länge du ser ReadyBoost filen i flash enheten så fungerar ReadyBoost som det ska. Sådär, där fick ni lite svar på frågor om Readyboost. Nu ska vi sätta igång guiden! 1. Sätt in någon flash enhet. I detta fall sätter jag in en usb minne. http://img132.imageshack.us/img132/4852/bild1sl.png 2. Tryck nu på Snabba upp datorn. http://img18.imageshack.us/img18/9849/bild2cf.png 3. Tryck nu på Använd den här enheten. Windows har beräknat hur mycket du max bör använda på din flash enhet. Jag rekommenderar inte att gå över det Windows gav dig. Det är alltid bra att spara ett litet bit tomt av usb minnet. 4. Tryck nu på Verkställ och sedan OK. Det kommer komma fram en ruta där det står " Ditt cacheminne konfigureras..." Det tar några sekunder sen går det bort. http://img39.imageshack.us/img39/5766/bild3q.png Nu har du ReadyBoost på. För att bekräfta detta så kommer du hitta en fil i ditt usb minne som heter Readyboost. Redigerat 20 Oktober 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 Doh, att jag inte har märkt det Finns det en limit på hur mycket man kan mata in? För just nu har jag typ 4 USB-minnen och fyra lediga USB-uttag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 21 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 (redigerat) Doh, att jag inte har märkt det Finns det en limit på hur mycket man kan mata in? För just nu har jag typ 4 USB-minnen och fyra lediga USB-uttag Du kan max ha ett ReadyBoost per system. Redigerat 21 Oktober 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 21 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 ReadyBoost är bullshit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 21 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 ReadyBoost är bullshit. Inte för dem bara har 512 mb eller 1 GB och inte har mer utrymme eller råd för att köpa mer. Då kan man ju ta några GB från sin usb minne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nicke02 Skrivet 21 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 Haha måste testa att mata in mitt 16gb Usb minne :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.