Hoppa till innehåll

Ny Processor


isMaNnen
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan! Jag har tänkt mig att köpa en ny processor till min dator, Jag har ett p5n-e sli ASUS moderkort som har socket 775 på processor platsen.

 

Jag har tänkt mig köpa en Quadcore på ca 2,66Ghz, sett priser runt 1600:- på dem!

 

Det jag undrar, är det något speciellt man måste tänka på förutom att det är samma socket på Moderkortet & processorn? Även förslag på bra datorbutiker på nätet skulle vara kul att få veta! :) kanske kan hitta någon sida som är 100:- billigare? ;)

 

edit: Hade tänkt mig något sånthär: http://www.webhallen.com/prod.php?id=99281

 

Edit igen: Även, kommer en 4 kärning Quad på 2,66 Ghz ge stor ökning i datorns hastighet i jämnförelse med en Pentium 4 (1 kärna) på 3,4 Ghz?

Redigerat av isMaNnen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar! upptäckte nu ett STORT problem, jag trodde att allt som behövdes var att det var Socket 775 på Processorn, då det är det jag har på moderkorter, men vid närmare undersökning så upptäckte jag att de senaste BIOS'en från ASUS inte stödjer Q8400 Processorer, utan endast Q6400, Q6600, Q6600, Q6700 & Q9505!!

 

Så sket sig det här processor köpet helt nu? någon som vet ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar! upptäckte nu ett STORT problem, jag trodde att allt som behövdes var att det var Socket 775 på Processorn, då det är det jag har på moderkorter, men vid närmare undersökning så upptäckte jag att de senaste BIOS'en från ASUS inte stödjer Q8400 Processorer, utan endast Q6400, Q6600, Q6600, Q6700 & Q9505!!

 

Så sket sig det här processor köpet helt nu? någon som vet ?

Q9505

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En Q6600 är (eller var) populär,bra att klocka med och så.

 

Kolla på Tradera och blocket bla efter sådana (brukar gå för runt 1000kr)

 

 

Kommer bli en jefla skillnad på den och en P4 3.4 ghz iallafall

Redigerat av Razec
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...