zkAro Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Skrivet 26 Oktober 2009 (redigerat) Tjena där.. Nu för typ 5 minuter sedan så kom det upp att en TrojanDropper någonting har blivit hittad av virusskyddet, jag klickade Rensa och så stod det bara "Kunde inte rensa viruset, viruset har bytt namn" eller någonting. Så jag har några redigt viktiga frågor, som jag är extremt tacksam för svar på; 1. Hur kan jag få bott viruset? 2. Vad gör en trojan? 3. Kan jag fortfarande logga in på saker som t.ex. WoW och så utan att bli hackad? Och förresten, jag använder F-Secure. Är redigt tacksam för svar, tack! EDIT: Såg nu att alla Åtgärder på viruset: Åtgärder: * Rensad från virus: 0 * Bytt namn: 1 * Borttagen: 0 * Placerad i karantän: 0 * Misslyckades: 0 Kanske betyder detta att bara för virusskyddet bytt namn på filen kan den inte göra något eller nåt? Så det kanske är bra att den bytte namn? Men är redigt tacksam för svar.. Kom upp igen nu och denna gången var rekommendationen att jag skulle placera viruset i karantän, vilket jag då gjorde. Vad menas med detta då? Och snälla, jag vill verkligen ha svar då jag verkligen inte vill ha virus.. Redigerat 26 Oktober 2009 av Necromancer Citera
majskolv Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Skrivet 26 Oktober 2009 BYT AntiVirus 1. formatera datorn 2. jag kommer inte på det just nu men det var ngt med koder 3. ja det beror på vilken trojan Citera
zkAro Skrivet 27 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 27 Oktober 2009 Tror jag återställde de infekterade mapparna nu, la in båda trojanerna i karantän och sen återställde jag dem så de borde vara borta nu. Så ingen omformatering behövs :) och en sak till, laddade ner Malwarebytes' Anti-Malware och sökte med, men den hittade inget pågrund av att jag hade lagt in 2 trojaner i karantän.. Citera
majskolv Skrivet 27 Oktober 2009 Rapport Skrivet 27 Oktober 2009 radera dom från karantänen så försvinner do mfrån hårddisken Citera
Banish Skrivet 27 Oktober 2009 Rapport Skrivet 27 Oktober 2009 Om man återställer filer från karantän så läggs dom tillbaka till hårddisken dit dom låg innan du la dom i karantän. Citera
majskolv Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Skrivet 28 Oktober 2009 radera dom från karantänen så försvinner dom från hårddisken radera, inte återställa Citera
zkAro Skrivet 28 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 28 Oktober 2009 (redigerat) så om jag har återställt dom har jag fortfarande kvar trojanen? Tror inte det iaf, för virusskyddet har inte hittat eller sagt något mer... För trojanen hade infekterat volymen och om jag hade tagit bort den tror jag inte vi hade haft något ljud :s EDIT: Trojanen var visst inte borta, testade och radera och jag hoppas att den verkligen är borta nu... Volymen funkar i headsetet ännu iaf, har inte testat utan ännu. Redigerat 28 Oktober 2009 av Necromancer Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.