sp3tan Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Skrivet 26 Oktober 2009 (redigerat) Som rubriken säger. Efter jag undersökt närmare till varför mitt grafikkort e så himla varmt så äre att nVidia GeForce GT 120 är en varm grafikkort och det håller jag med om. Just nu är den på 68 grader C och ifall jag spelar COD4 på Normala grafik inställningar så toppar den antingen 75 eller 85 xD nånstans emellan. men tanken är att köpa ett nytt grafikkort och jag vet inte vad exakt mitt moderkort stödjer men jag har iaf fått fram information om just hela datorn > http://support.packardbell.com/se/item/ind...pn=PT.U090X.008 . jag hade tänkt o köpa denna grafikkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=499640#ProductTabs . Tror ni att min dator stödjer just den grafikkort eller måste jag kolla upp en annan grafikkort som kan tåla/inte bli varm när jag spelar stora spel som COD4/Crysis osv? Redigerat 26 Oktober 2009 av sp3tan Citera
majskolv Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Skrivet 26 Oktober 2009 köp mer fläktar ja det kan du ha Citera
sp3tan Skrivet 26 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 26 Oktober 2009 (redigerat) köp mer fläktar ja det kan du ha Nja tror inte det skulle hjälpa alls.. det som gör mig förvirrad e att min 3års dator som jag har har just 2 fläktar, Processorn's fläkt och chassins fläkt. Processorns fläkt är: 2800+ RPM och Chassin's fläkt är: 3000+ RPM och ja det låter fruktansvärt faktist xD Sedan har jag ju min nya dator men på något sätt så läser speedfan inte att den nya datorn har 2 fläktar, processorns och chassins fläkt utan bara en av dom och den är BARA 1600 RPM vilket är lite men den låter inget alls. på den gamla datorn så e temperaturen ganska bra, grafikkortet håller sig hela tiden vid 45 grader, vid alla andra 4 ställen så är det 20-40 grader. på den nya så är det för det mesta 20-40 grader med då grafikkortet kör upp till hela 62-68 grader. den fläkten jag fick av kusinen bara stiger på temperaturen på grafikkortet xD men inte på den gamla. Är du helt säker på att mitt moderkort stödjer just den grafikkort? Ifall ja så kommer jag lätt köpa den fast ska också försöka sälja den grafikkort jag har nu xD EDIT: Ifall du pallar, skulle du kunna skriva ner en del grafikkort som just stödjs av den moderkort jag har ;X? både ATI och nVidia Grafikkort och det ska vara HELST grafikkort som tål spel som COD4 i hög kvalite och crysis, GTA IV osv ifall du skulle palla ;/? Redigerat 26 Oktober 2009 av sp3tan Citera
majskolv Skrivet 27 Oktober 2009 Rapport Skrivet 27 Oktober 2009 (redigerat) dessa (EDIT) grafikkort kan du ha i din Packard Bell IMEDIA A6510 NCD (PCI-Experss x16) jag kanske har tagit med några dubbla gkort dom kan du inte ha Redigerat 27 Oktober 2009 av pallainte Citera
sp3tan Skrivet 27 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 27 Oktober 2009 (redigerat) dessaJag är tacksam för att du hjälper men kan du inte bara vara mer detaljerad liksom -.-? berätta så och så och inte bara ett ord. EDIT: aja det får la bli då ASUS Radeon HD 4850 ;P Redigerat 27 Oktober 2009 av sp3tan Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.