Dezen Skrivet 29 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2009 Är det bara för mig som Firefox använder uppemot 80% av cpun? Testade internet exploiter :iluvff: och det drog runt 50%. Tycker det är jävligt skumt eftersom t.ex Guild Wars använder runt 10%. Så, använder browsers jävligt mkt cpu eller har det fuckat ur för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 29 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2009 Är det bara för mig som Firefox använder uppemot 80% av cpun? Testade internet exploiter :iluvff: och det drog runt 50%. Tycker det är jävligt skumt eftersom t.ex Guild Wars använder runt 10%. Så, använder browsers jävligt mkt cpu eller har det fuckat ur för mig? Vad jag har förstått så är alla addons som du har till firefox alltid aktiva, om du nu inte stänger av dom. Så har du många addons så blir det definitivt segare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 29 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2009 Har speccat cpu'n ett tag nu och kommit fram till att den ligger på 2-10% (@ fuska.se) ända tills jag trycker på en knapp. Då flyger den upp på 80-100%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 29 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2009 Testa Chrome eller Maxthon eller Opera. Drar dem också skit mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 29 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2009 Testade stänga av ett par add-ons och det sänkte cpu frekvensen ganska mycket, så det var nog det som spökade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 29 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2009 Testa Chrome eller Maxthon eller Opera. Drar dem också skit mycket?Chrome tar mer än Firefox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 29 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2009 Testa Chrome eller Maxthon eller Opera. Drar dem också skit mycket?Chrome tar mer än Firefox Inte om man har en fet hög Firefox plugins. Fast jag menade för det mesta att han borde testa andra browsers för att se om det är Firefox som det är fel på eller om det är t.ex. processorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 30 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2009 Det är inte processorn iaf, såfall hade ju spelen kraschat den. Internet Exploiter hade också hög cpu användning, men inte riktigt lika hög. Har ett skin + 4-5 addons, stängde av 3 addons och sänkte cpu användningen med ~20% Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 30 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2009 Skaffa Opera ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 30 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2009 (redigerat) Kanske ska ta och avinstallera/avaktivera några tillägg jag med då cpu:n brukar hoppa upp till ca 90% :P btw vet nån något snyggt tema till firefox? Redigerat 30 Oktober 2009 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 30 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2009 Skaffa Opera ^^ Dummaste inlägget jag läst... Kanske ska ta och avinstallera/avaktivera några tillägg jag med då cpu:n brukar hoppa upp till ca 90% :P btw vet nån något snyggt tema till firefox? kan vara värda o testa: MidnightFox Extero Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 30 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2009 Kanske ska ta och avinstallera/avaktivera några tillägg jag med då cpu:n brukar hoppa upp till ca 90% :P btw vet nån något snyggt tema till firefox? kan vara värda o testa: MidnightFox Extero ty dock så fungerar dom inte till v3.5.4 :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.