Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Databeroende!


Gäst pong218

Rekommendera inlägg

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Så ni et så har jag spelat dator över 6 år, och nu är jag databeroende och kan inte lämna datorn ett tag... Jag måste bara spela med mina kompisar och sånt..

 

Jag spelar också när jag är sjuk, då menar jag alla dagar (förutom på resor)... Jag kan inte lämna datorn då kommer jag bara sugen mer och mer..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installera Slackware så får vi se hur lätt det blir att spela sen. ;|

 

Så ni et så har jag spelat dator över 6 år, och nu är jag databeroende och kan inte lämna datorn ett tag... Jag måste bara spela med mina kompisar och sånt..

 

Jag spelar också när jag är sjuk, då menar jag alla dagar (förutom på resor)... Jag kan inte lämna datorn då kommer jag bara sugen mer och mer..

Du är 11, gå ut och lek med kottar eller något.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installera Slackware så får vi se hur lätt det blir att spela sen. ;|

 

Så ni et så har jag spelat dator över 6 år, och nu är jag databeroende och kan inte lämna datorn ett tag... Jag måste bara spela med mina kompisar och sånt..

 

Jag spelar också när jag är sjuk, då menar jag alla dagar (förutom på resor)... Jag kan inte lämna datorn då kommer jag bara sugen mer och mer..

Du är 11, gå ut och lek med kottar eller något.

 

Haha, alla personer är inte lika... Jag är inte omogen som du var när du var 11 år

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, alla personer är inte lika... Jag är inte omogen som du var när du var 11 år

Den här antagelsen gör du på vilka grunder? Jag var nog så fan mycket mer lillgammal än vad du är när jag var 11 vill jag lova. :)

 

 

Du fick mig att skratta lite på gå ut och lek med kottar, ._.

 

Men vad menar du med lillgammal?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, alla personer är inte lika... Jag är inte omogen som du var när du var 11 år

Den här antagelsen gör du på vilka grunder? Jag var nog så fan mycket mer lillgammal än vad du är när jag var 11 vill jag lova. :)

 

Och den där antagelsen gör du på vilka grunder? Hur kan du veta att du var "nog så fan mycket mer lillgammal än vad han är".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och den där antagelsen gör du på vilka grunder? Hur kan du veta att du var "nog så fan mycket mer lillgammal än vad han är".

Eftersom att jag kan se hur mogen/lillgammal vår lille vän PouyaShirin medan jag också vet hur mogen/lillgammal jag var då och därför med enkelhet kan jämföra oss.

 

facepalm.jpg

 

Yepp men eftersom du inte visar din ålder och du säger att du är äldre än 11, så kan man lätt anta att du är minst 12 år gammal. Sen att du antar att han är omogen på grund av några inlägg på i en tråd som jag inte kan se något omoget runt omkring. Du är sur för att han anklagade dig för att vara omogen. Sen gör du ett antagande precis som han gjorde när han sa att du var omogen.

 

Chuckie: "Du är 11, gå ut och lek med kottar eller något."

Otherdude: "Haha, alla personer är inte lika... Jag är inte omogen som du var när du var 11 år"

Chuckie: "Den här antagelsen gör du på vilka grunder? Jag var nog så fan mycket mer lillgammal än vad du är när jag var 11 vill jag lova."

Så först säger du att han inte kan anta att du var omogen som 11 åring för allt han sett har varit på ett forum. Sen anklagar du han i samma inlägg att han är omogen som 11 åring, med just.. allt du sett han skrivit på ett forum.

 

Eftersom du menar att du är äldre än 11 betyder det att du är ju minst 12, eller 11½. Blir man verkligen mycket mognare på 1 år då du egentligen inte byter vänner, eller gör någon stor ändring i ditt liv, som att börja gymnasiet eller dagis? Nej.

 

Så du kan inte "med enkelhet kan jämföra oss." Då dem enda grunderna eller antagelserna du har är samma antagelser som han också har. Alltså har han lika stor rätt att kalla dig omogen som du har att kalla han omogen. Även om han är 11 då han skriver dem här posterna och du är minst 12 så kan ju inte Otherdude veta om du är 12 eller 15 eller om du ens har utvecklats mentalt sen du var 11. Då kan han lätt anta att du egentligen är 12 med en mentalitet som en 11 åring. Så alltså det du skriver på forumet kan tas som om du hade varit 11, precis som Otherdude är.

 

/exz

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...