Hoppa till innehåll

Merchanting


Nacke3000
 Dela

Rekommendera inlägg

Gå in i en merch clan som nyss har börjat "Mercha" en item, sen dumpar du innan dom dumpar! Lätt som en plätt :)

det är oftast bara dom högt rankade i clanen som får veta vilken sak dom ska mercha först, sen när dom köpit på sig en massa det är då dom som är lite lägre i rank får veta och när dom som är lägre(oftast mångla fler) köper så stiger priset. slutsats: han måste bli högt rankad i clanen innan han kan göra så, tjäna några verkliga pengar på att mercha

allt handlar om tillgång och efterfrågan, om en sak är i låg tillgång men i hög efterfrågan stiger priset

Redigerat av evokia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

sen för att kunna starta mercha måste du ha helst 2m+++++ annars kommer det bli krånligt pma mig Vinne112 ingame om ni vill ha mer info hur man merchar

 

Gå in i en merch clan som nyss har börjat "Mercha" en item, sen dumpar du innan dom dumpar! Lätt som en plätt :)

det är oftast bara dom högt rankade i clanen som får veta vilken sak dom ska mercha först, sen när dom köpit på sig en massa det är då dom som är lite lägre i rank får veta och när dom som är lägre(oftast mångla fler) köper så stiger priset. slutsats: han måste bli högt rankad i clanen innan han kan göra så, tjäna några verkliga pengar på att mercha

allt handlar om tillgång och efterfrågan, om en sak är i låg tillgång men i hög efterfrågan stiger priset

 

om jag fattat rätt så.. jag brukar vända på det där, jag gick med i en liten merch klan förut, deras item var "papaya fruit" som dom skulle få till 7k. jag vred på det så jag köpte typ 1500 stycken, förut alltså när jag hade mycket pengar, och dom var i 2k kanske, sen dumba jag dom vid 4.3k, på så sätt lurade jag alla och fick priset att krasha lite så dom losade :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det är inte merchantadet som det är fel på utan det är den prismanupilation som sker när en clan försöker köpa ut allting av en sak ur ge, och sedan en tid senare säljer alla ihopsamlade saker. Det förstör ju ganska mycket för andra spelare som inte är med i en sådan clan köpa/sälja saker. Tänk dig att du du försöker köpa något du behöver från ge, nej det går inte för att en merchclan köper upp allting av den prylen. Eller tänk dig att du vill sälja något som du har samlat ihop, nej det går inte för att en merchclan har dumpat den prylen. Förstår ni problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...