Hoppa till innehåll

Stora Skräckis Tråden


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Wrong Turn 1 & 2

Paranormal Activity

 

Wrong turn är väl ungefär som The Hills Have Eyes?

OMG, The Hills Have Eyes gjordes efter Wrong Turn och är en skräpig Rip-Off. The Hills Have Eyes är bara löjlig. Wrong Turn is tha real shit - Wrong Turn 3 som kom detta året är bara en ren disgrace dock.

Tycker knappast den på något sätt är en rip-off, det kan inte ens vara en rip-off.

The hills have eyes gjordes FÖRE wrong turn. :)

3an sög, yes.

 

Wrong Turn gjordes långt innan The Hillas Have Eyes...

 

http://www.imdb.com/title/tt0454841/

http://www.imdb.com/title/tt0454841/

 

Öh, nu snackar jag om orginalet, och inte remaken. och då är hills långt före..

http://www.imdb.com/title/tt0077681/

Redigerat av Sportlov
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Wrong Turn 1 & 2

Paranormal Activity

 

Wrong turn är väl ungefär som The Hills Have Eyes?

OMG, The Hills Have Eyes gjordes efter Wrong Turn och är en skräpig Rip-Off. The Hills Have Eyes är bara löjlig. Wrong Turn is tha real shit - Wrong Turn 3 som kom detta året är bara en ren disgrace dock.

Tycker knappast den på något sätt är en rip-off, det kan inte ens vara en rip-off.

The hills have eyes gjordes FÖRE wrong turn. :)

3an sög, yes.

Wrong Turn gjordes långt innan The Hillas Have Eyes...

 

http://www.imdb.com/title/tt0454841/

http://www.imdb.com/title/tt0454841/

 

Öh, nu snackar jag om orginalet, och inte remaken. och då är hills långt före..

http://www.imdb.com/title/tt0077681/

 

Jaså du menade den gamla :D Antog att du syftade på de senare filmerna då folk ofta inte gillar de äldre (Som inte har dagens effekter ;)). Däremot är remakearna av The Hills Have Eyes helt och hållet resultatet av Wrong Turn's succé - Och helt löjliga enligt mig.

 

Sen tror jag inte heller att man kan jämföra Wrong Turn (2003) med The Hills Have Eyes (1977) då Wrong Turn är överlägset på flera punkter eftersom den är gjort senare. The Hills Have Eyes är dock bra för sin tid, men som modern film funkar den inte lika bra.

 

Slutsats: Wrong Turn för skräckfantaster och The Hills Have Eyes för filmnostalgiker :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag älskar ju old-school skräckisar! ;D

Jag kan ju tro att de gjorde remaken för att Wrong turn blev en succe, men storyn är nästan samma som från -77.

Men sen kan man ju tänka sig att Wrong turn stulit idén litegrann iaf, jag menar, massa mongos i skogen (hills=öken) som dödar folk/ incest. Nu var det är bra tag sen jag såg Wrong turn men det är väl kärnavfall inblandat där också, eller är jag ute å cyklar nu?

Jag tycker bägge filmerna är väldigt bra iaf ;)

Redigerat av Sportlov
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wrong turn 2- och 3:an är bara såååå löjliga ;< Skådespelarna suger, och själva idén är bara så överdriven.

I 3:an ser man också några "special effekter" som ser ut att komma från -70 talet eller något ;o

Nja, jag tycker tvåan är en helt godkänd efterföljare. Håller inte alls med dig om att skådespelet skulle suga i det. Däremot är trean otroligt hemsk och förtjänar inte att kategoriseras med de tidigare filmerna.

 

Wrong Turn 3 har brittiska amatörskådisar som spelar amerikaner (Och hoppar mellan accenterna då och då), en urdum plot och, för att komma till special effekterna; Filmen är regisserad av Declan O'Brien, som tidigare arbetat med att göra TV-filmer för Syfy Channel. Det säger ju i princip allt. Lågbudget effekter som säkert är 100% datoranimerade.

Tvåan var ju jättebra på den delen dock - Där har vi ju, precis som i trean, en person som blir huggen rakt igenom kroppen (som delar sig i två delar). I Wrong Turn 2 gjordes detta med ytterst realistisk avgjutning av personen, med inälor och blod etc - Medans i WT 3 så gjordes allt datoranimerat, och inte bra heller för den delen. 70-talet är effekterna definitivt inte från - Det skulle vara en förolämpning mot filmfolket på den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick Stephen King's "Köplust" och undrar om den är något bra. Den är fortfarande i plasten och vill veta först om den är bra så att jag kan sälja den om den inte skulle vara det.

Jag tycker den är helt ok.

Men det är inget jag rekommenderar om man är ute efter en film att bli skrämd av.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Paranormal Activity sägs vara den läskigaste filmen.

Sen finns det ju Blair Witch Project också :)

Paranormal Activity är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån den läskigaste filmen, det är bara fjortisar som endast har sett en skräckfilm i hela sitt liv som tycker det. -.-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Paranormal Activity sägs vara den läskigaste filmen.

Sen finns det ju Blair Witch Project också :)

Paranormal Activity är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån den läskigaste filmen, det är bara fjortisar som endast har sett en skräckfilm i hela sitt liv som tycker det. -.-

 

Hah, såg den just. Och förlåt mig, den var verkligen inte skrämmande.

Läste bara det någonstans ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Paranormal Activity sägs vara den läskigaste filmen.

Sen finns det ju Blair Witch Project också :)

Paranormal Activity är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån den läskigaste filmen, det är bara fjortisar som endast har sett en skräckfilm i hela sitt liv som tycker det. -.-

 

Jag såg den 2 på natten och hoppa till ett par gånger, den är ganska obehaglig.

Om man tycker att den är skitläskig så tycker man väl det, man behöver inte vara fjortis, idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Paranormal Activity sägs vara den läskigaste filmen.

Sen finns det ju Blair Witch Project också :)

Paranormal Activity är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån den läskigaste filmen, det är bara fjortisar som endast har sett en skräckfilm i hela sitt liv som tycker det. -.-

 

Jag såg den 2 på natten och hoppa till ett par gånger, den är ganska obehaglig.

Om man tycker att den är skitläskig så tycker man väl det, man behöver inte vara fjortis, idiot.

 

Tyckte inte den var så skrämmande, fick lite rysningar några gånger. Men måste säga att slutet var riktigt skit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...