Hoppa till innehåll

Iq

Gäst ponta500

Rekommendera inlägg

Marilyn vos Savant

http://sv.wikipedia.org/wiki/Marilyn_vos_Savant

Lite sökande så fann jag det. 184 IQ har hon enligt Guiness World Records, vilket för mig är en påförlitlig källa =)

Volbla: Din källa är en... Blogg...

Vad är fel på bloggar nudå? :) Kan de inte innehålla korrekt information ellr vad vill du påpeka? :P

Han menar att eftersom folk kan skriva precis vad fan de vill på sin blogg och lägga upp det på internet utan någon som helst kontroll, så är bloggar inte särskilt trovärdiga ur en källkritisk synvinkel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Marilyn vos Savant

http://sv.wikipedia.org/wiki/Marilyn_vos_Savant

Lite sökande så fann jag det. 184 IQ har hon enligt Guiness World Records, vilket för mig är en påförlitlig källa =)

Volbla: Din källa är en... Blogg...

Vad är fel på bloggar nudå? :) Kan de inte innehålla korrekt information ellr vad vill du påpeka? :P

Han menar att eftersom folk kan skriva precis vad fan de vill på sin blogg och lägga upp det på internet utan någon som helst kontroll, så är bloggar inte särskilt trovärdiga ur en källkritisk synvinkel.

Vad är då Wikipedia? Samma sak nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tror inte så många förutom de där blondinbloggarna, bimboblogggarna, fjortisbloggarna, uppmärksamhetshorbloggarna skriver saker utan riktig fakta/bakgrund. :_ Därför letade jag inte upp nån jävla Pussie som skrivit detta utan någon annan vanlig blogg som inte såg hajpad ut.

Redigerat av Volbla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wikipedia innehåller säker information på ca 99% av deras innehåll. Det man måste passa sig för är information från politiska sammanhang.

De har ju som tidigare nämnts också personal som arbetar med att korrigera fel. Volontärer gör nog också sånt arbete om jag inte har helt fel.

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer aldrig glömma när jag skulle redovisa om Tutankhamon och det stod såhär: Tutankhamon är en gammal farao, han är död och han hade sån fet negerkuk att en hästballe skulle ses som minimal och han var en ren och skär porraktör.

Sånt jävla rofl det blev och min lärare dampade då hon troddde det var jag :lol:

Annars är ju wikipedia galet bra tycker jag >:3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...