Guggo Skrivet 3 November 2009 Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 Marilyn vos Savant http://sv.wikipedia.org/wiki/Marilyn_vos_Savant Lite sökande så fann jag det. 184 IQ har hon enligt Guiness World Records, vilket för mig är en påförlitlig källa =) Volbla: Din källa är en... Blogg... Vad är fel på bloggar nudå? :) Kan de inte innehålla korrekt information ellr vad vill du påpeka? :P Han menar att eftersom folk kan skriva precis vad fan de vill på sin blogg och lägga upp det på internet utan någon som helst kontroll, så är bloggar inte särskilt trovärdiga ur en källkritisk synvinkel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebban38 Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 nöjd nu då http://sv.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 nöjd nu då http://sv.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan Hm, skumt. Wikipedia säger emot sig själv. Om Marilyn säger de att hon har världens göst uppmätta IQ, (184) och om Christopher säger de att han har mellan 195 och 210 IQ... Skumt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Marilyn vos Savant http://sv.wikipedia.org/wiki/Marilyn_vos_Savant Lite sökande så fann jag det. 184 IQ har hon enligt Guiness World Records, vilket för mig är en påförlitlig källa =) Volbla: Din källa är en... Blogg... Vad är fel på bloggar nudå? :) Kan de inte innehålla korrekt information ellr vad vill du påpeka? :P Han menar att eftersom folk kan skriva precis vad fan de vill på sin blogg och lägga upp det på internet utan någon som helst kontroll, så är bloggar inte särskilt trovärdiga ur en källkritisk synvinkel. Vad är då Wikipedia? Samma sak nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 verkligen inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 (redigerat) Han menar att eftersom folk kan skriva precis vad fan de vill på sin blogg och lägga upp det på internet utan någon som helst kontroll, så är bloggar inte särskilt trovärdiga ur en källkritisk synvinkel. Men jag tror inte så många förutom de där blondinbloggarna, bimboblogggarna, fjortisbloggarna, uppmärksamhetshorbloggarna skriver saker utan riktig fakta/bakgrund. :_ Därför letade jag inte upp nån jävla Pussie som skrivit detta utan någon annan vanlig blogg som inte såg hajpad ut. Redigerat 4 November 2009 av Volbla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 verkligen inte Så det är inte folk som skriver där med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 verkligen inte Så det är inte folk som skriver där med? det finns inte särskilt många personer som arbetar med att korrigera misstag och kolla upp källor på personliga bloggar. det finns det på wikipedia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 (redigerat) Wikipedia innehåller säker information på ca 99% av deras innehåll. Det man måste passa sig för är information från politiska sammanhang. De har ju som tidigare nämnts också personal som arbetar med att korrigera fel. Volontärer gör nog också sånt arbete om jag inte har helt fel. Redigerat 4 November 2009 av Luxaxix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Kommer aldrig glömma när jag skulle redovisa om Tutankhamon och det stod såhär: Tutankhamon är en gammal farao, han är död och han hade sån fet negerkuk att en hästballe skulle ses som minimal och han var en ren och skär porraktör. Sånt jävla rofl det blev och min lärare dampade då hon troddde det var jag :lol: Annars är ju wikipedia galet bra tycker jag >:3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.