Piratebay Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Hej! Jag vill veta hur man gör bilden så att den får bra kvalitet, fast inte är för stor för en avatar. Kan någon förklara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 40200 Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Hej! Jag vill veta hur man gör bilden så att den får bra kvalitet, fast inte är för stor för en avatar. Kan någon förklara?Spara som .png borde funka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Piratebay Skrivet 4 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 (redigerat) <-- PNG <--- JPG Hej! Jag vill veta hur man gör bilden så att den får bra kvalitet, fast inte är för stor för en avatar. Kan någon förklara?Spara som .png borde funka Då blir filen för stor :/ Edit : Alla bilder som jag tar och sätter säger den : "Filen du vill ladda upp är för stor för din medlemsgrupp. Välj en mindre." Redigerat 4 November 2009 av Piratebay Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 40200 Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 <-- PNG <--- JPG Hej! Jag vill veta hur man gör bilden så att den får bra kvalitet, fast inte är för stor för en avatar. Kan någon förklara? Spara som .png borde funka Då blir filen för stor :/ Edit : Alla bilder som jag tar och sätter säger den : "Filen du vill ladda upp är för stor för din medlemsgrupp. Välj en mindre." hmm, prova .gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Piratebay Skrivet 4 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 (redigerat) <--- .gif <-- PNG <--- JPG Redigerat 4 November 2009 av Piratebay Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 40200 Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 då vet jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TekkenWarrior Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Visa hur du gör när du ska spara. Kanske någon inställning där som är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rown Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Den inte går att ladda upp när den är så stor, den ska vara 125x125 pixlar. När du spara klickar du på arkiv-> spara för webb och enheter och väljer png. Om den fortfarande är för stor kan du dra ner på färgerna lite :) Jag har cs3, men det är nog likadant =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Piratebay Skrivet 4 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Den inte går att ladda upp när den är så stor, den ska vara 125x125 pixlar. När du spara klickar du på arkiv-> spara för webb och enheter och väljer png. Om den fortfarande är för stor kan du dra ner på färgerna lite :) Jag har cs3, men det är nog likadant =P Det var inte den bilden jag försökte ladda upp :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntonR Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Prova att spara den som OptiPNG! Fast jag tror att PS inte har den funktionen. <_< Det var inte den bilden jag försökte ladda upp :PHur stor blir den i PNG? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Det finns PNG-8 och 24. Pröva ta 8, då får du lite bättre kvalité än JPEG och GIF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 (redigerat) Vet inte riktigt vad du vill ha för svar men såhär skulle jag gjort: Image ->Canvas size -> Ändra width till 857 (samma som height) -> Proceed Image -> Image size -> Pixel dimensions -> Ändra till 125 File -> Save as web & devices -> Optimize to file size -> 20 k -> Spara -> KLART http://www3.picturepush.com/photo/a/2467311/img/Anonymous/Monster-Energy-.jpg Dock är detta på CS3. Redigerat 4 November 2009 av FridayPanda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.