Hoppa till innehåll

En Död Pixel?


Gäst Fender

Rekommendera inlägg

Hej, när jag spelar spel med en svart bakrund, eller ja så att det är en svart ram runt själva spel rutan, som på Pokémon Diamond/Pearl. Då är det en liten pixel som är vit, det ser ut som en saliv fläck men det är det inte.

 

Vad tror ni, är det en död pixel? Har verkligen ingen lust att byta skärm. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, när jag spelar spel med en svart bakrund, eller ja så att det är en svart ram runt själva spel rutan, som på Pokémon Diamond/Pearl. Då är det en liten pixel som är vit, det ser ut som en saliv fläck men det är det inte.

 

Vad tror ni, är det en död pixel? Har verkligen ingen lust att byta skärm. :P

Om du köpte ditt ds nyligen kan du gå till butiken och klaga för att få byta ds. Inte alltid det går igenom men man kan ju försöka.

 

På elgiganten funkade det iaf. Jag köpte ett ds billigt eftersom den hade en "död pixel". Den pixeln satt ungefär i mitten, men jag skulle mer kalla den defekt då den kan vara röd och vit och massor av olika nyanser av röd/vit. Men jag bryr mig inte direkt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte den på elgiganten för 2 år sedan så garantin är slut, men jag tror att det kan vara en ''bränd'' pixel, jag laddade ner en homebrew som tydligen ska fixa dom är problemen, synd att det kunde ta ca 20/30 min. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...