Hoppa till innehåll

Stark L.e.d Lampa?


Gäst Fender
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena! Jag ska bygga om min radio styrda bil och behöver en jäkligt stark L.E.D lampa och den ska vara ganska liten, vet ni någon. Jag har googlat men jag vet inte vad som är starkt eller inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej jag var nog lite otydlig i mitt första inlägg, jag ska installera led lampor lite överallt på bilen så det ser lite coolare ut när man kör på natten, det är en drift bil för 1500 så där inte något super dåligt.

 

Så här har jag tänkt, att jag köper en 9volt batteri kontakt, en 2 läges switch och 4 starka led lampor och kopplar ihop allt under bilen.

 

Men om jag ska ta dom med högst watt så kommer nog betteriet inte hålla så länge.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej jag var nog lite otydlig i mitt första inlägg, jag ska installera led lampor lite överallt på bilen så det ser lite coolare ut när man kör på natten, det är en drift bil för 1500 så där inte något super dåligt.

 

Så här har jag tänkt, att jag köper en 9volt batteri kontakt, en 2 läges switch och 4 starka led lampor och kopplar ihop allt under bilen.

 

Men om jag ska ta dom med högst watt så kommer nog betteriet inte hålla så länge.

Ja det är sant, en kan inte du göra så att du tar dom svagastedå kommer det ändå bli coolt

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En kanske lite dum fråga, om jag kopplar in en transistor där också, kommer batteriet hålla längre då?

Komihåg: Det finns inga dumma frågor.

Men ärligt talat så är jag ingen expert på rc men jag tror det fast då kommer batteriet falla halvägs, inte så som det brukar. Så tror ja i allafall

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En transistor som en förstärkare menar du? Nja, jag tror inte det hjälper så mycket, lysdioderna kommer behöva lika mycket ström för det. Eventuellt kan du parallellkoppla flera batteri så att lysdioderna håller sig längre eller använda lite av bilens batteri i stället för ett extra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...