Hoppa till innehåll

Prata I Wow


Codspelaren
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag är så noob man kan vara på wow, men jag tycker det är väldigt kul och min fråga e finns det något sätt att prata med en kompis i tex. Skype fast utan att det laggar. Jag har provat ventrilo men jag förstod ingenting av det. Kan någon hjälpa mig med ventrilo eller ett addon eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har man inte en allt för bra dator så är inte Skype att rekomendera då den belastar datorn en hel del.

 

Ventrilo och Teamspeak är nog dom 2 vanligaste programmen bland oss gamers, och dom är ruskigt bra samt att det kan vara väldigt skönt att man får välja om man vill ha sammanhängande konversation eller om man ska trycka ner en tangent när man ska prata med kompisarna så att dom inte hör varenda svordom =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har man inte en allt för bra dator så är inte Skype att rekomendera då den belastar datorn en hel del.

 

Ventrilo och Teamspeak är nog dom 2 vanligaste programmen bland oss gamers, och dom är ruskigt bra samt att det kan vara väldigt skönt att man får välja om man vill ha sammanhängande konversation eller om man ska trycka ner en tangent när man ska prata med kompisarna så att dom inte hör varenda svordom =)

Går väl på Skype också, Push to Talk. Sen om man inte har egen vent server så måste man ha en public, vilket betyder att folk kan joina in och skrika / göra pipande ljud så man blir pissed. Teamspeak behöver man också server till. Bäst är nog Xfire om datorn inte klarar Skype. Då kan du bjuda in folk att snacka med i en privat channel, det är format att användas vid spel, så du kan spela in filmer / ta screenshots väldigt lätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, men som jag nämde tidigare så är skype inge vidare om man har en allt för dålig dator, då laggar det så in i norden.

Och en egen vent/teamspeak server samt själva programmet igång tar knappt något på datorn jämnfört med hur mycket skype belastar systemet. Sedan är ju dom 2 dom vanligaste programmen för folk att prata när dom spelar wow också, så då är dte ju ett plus

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...