Torcida Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Jag undrar hur man ska säga om man är i en affär och så vill man få något gratis. kan ni också säga hur man kan pruta på ett bra sätt utan att vara jobbig och utan att säljre känner att han rent ut sagt vill skjuta ett skott i huvet. har testat flera gånger men aldrig lyckats Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Du tigger på fritiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 23 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Du tigger på fritiden?nej vill bara pruta lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 jag tror inte du kan övertalla en anställd till att ge dig saker gratis, om du inte har råd börja spara Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 40200 Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Du tigger på fritiden?nej vill bara pruta lite "Hjälp, hur får man saker gratis", nej du tigger inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Det är bara att pruta på. Det var någon som sa att vi prutar för lite här i Sverige. Det finns länder där det prutas hej villt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Det är bara att pruta på. Det var någon som sa att vi prutar för lite här i Sverige. Det finns länder där det prutas hej villt... bra sagt, titta bara på alla marknader i spanien Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Du kan inte bara gå fram och säga "-Kan jag få pruta?". Du måste prata lite seriösare, och fram för allt inte skratta, t.ex om klasskompis står bredvid. Tänkt listigt. Har fungerat för mig ett par ggr, var inte blyg bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Jag undrar hur man ska säga om man är i en affär och så vill man få något gratis. kan ni också säga hur man kan pruta på ett bra sätt utan att vara jobbig och utan att säljre känner att han rent ut sagt vill skjuta ett skott i huvet. har testat flera gånger men aldrig lyckats För att man inte prutar i Sverige... Om man köper, typ en bil så kan man ibland "få" lite småsaker. Bilvax och sådant kanske. Sluta försöka pruta, det kommer inte att funka och du verkar bara snål/jobbig. Och gratis saker lär du ju knappast få? Varför skulle någon vilja ge dig grejer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Fel rubrik tycker jag. 1: Gå fram och fråga hur mycket kostar den här. 2: (500 kan vi säga att den kostar), Säg: Nej det är för dyrt 450? 3: Höj lite om han säger nej. Om du höjer över 500 blir dom nog glada :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Fel rubrik tycker jag. 1: Gå fram och fråga hur mycket kostar den här. 2: (500 kan vi säga att den kostar), Säg: Nej det är för dyrt 450? 3: Höj lite om han säger nej. Om du höjer över 500 blir dom nog glada :) Ja, så går man i förlust :lol:. Säg att en grej kostar 500kr då. Då låtsas du att du bara har 400kr, och du bor långt härifrån (gå helst till en butik som inte säljer så mycket). Då lyckas du nog att köpa den för 400kr, för att de är i behov av pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 Stora företag kommer du aldrig lyckas pruta ner priset 20% på. När jag köpte min Dator (10kkr) hos Onoff fick jag inte ens med musen (400kr), för han "kunde" inte släppa med den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.