Hoppa till innehåll

Hur Får Man Saker Gratis?

Torcida

Rekommendera inlägg

Jag undrar hur man ska säga om man är i en affär och så vill man få något gratis.

kan ni också säga hur man kan pruta på ett bra sätt utan att vara jobbig och utan att säljre känner att han rent ut sagt vill skjuta ett skott i huvet.

har testat flera gånger men aldrig lyckats

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar hur man ska säga om man är i en affär och så vill man få något gratis.

kan ni också säga hur man kan pruta på ett bra sätt utan att vara jobbig och utan att säljre känner att han rent ut sagt vill skjuta ett skott i huvet.

har testat flera gånger men aldrig lyckats

För att man inte prutar i Sverige... Om man köper, typ en bil så kan man ibland "få" lite småsaker. Bilvax och sådant kanske.

Sluta försöka pruta, det kommer inte att funka och du verkar bara snål/jobbig. Och gratis saker lär du ju knappast få? Varför skulle någon vilja ge dig grejer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fel rubrik tycker jag.

1: Gå fram och fråga hur mycket kostar den här.

2: (500 kan vi säga att den kostar), Säg: Nej det är för dyrt 450?

3: Höj lite om han säger nej. Om du höjer över 500 blir dom nog glada :)

Ja, så går man i förlust :lol:.

Säg att en grej kostar 500kr då. Då låtsas du att du bara har 400kr, och du bor långt härifrån (gå helst till en butik som inte säljer så mycket). Då lyckas du nog att köpa den för 400kr, för att de är i behov av pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CarlPhilip

Stora företag kommer du aldrig lyckas pruta ner priset 20% på. När jag köpte min Dator (10kkr) hos Onoff fick jag inte ens med musen (400kr), för han "kunde" inte släppa med den...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...