Hoppa till innehåll

Min Dator Funkar Inte!


JonteFire2
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Nja alltså det finns väl en ytte pytte liten chans att du kanske inte har ide uttag för hårddisk (gammal hårddisk lösning) men det som gör mig så säker är att du sitter precis på kanten mellan ide och s-ata. Menas att du troligen har lika många ide utgångar som s-ata. Hur det än ligger till så är jag 100% säker att du har s-ata lösning om du inte köpte datorn runt 99. Och eftersom mängden ide hårddiskar är lika stor som tjock skärmar i dagens samhälle är det rätt så svårt att "råka" köpa en.

 

Om du fortfarande vill va på den absolut säkra sidan föreslår jag att du öppnar datorn och kollar på det du redan har, ganska lätt och se.

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja alltså det finns väl en ytte pytte liten chans att du kanske inte har ide uttag för hårddisk (gammal hårddisk lösning) men det som gör mig så säker är att du sitter precis på kanten mellan ide och s-ata. Menas att du troligen har lika många ide utgångar som s-ata. Hur det än ligger till så är jag 100% säker att du har s-ata lösning om du inte köpte datorn runt 99. Och eftersom mängden ide hårddiskar är lika stor som tjock skärmar i dagens samhälle är det rätt så svårt att "råka" köpa en.

 

Om du fortfarande vill va på den absolut säkra sidan föreslår jag att du öppnar datorn och kollar på det du redan har, ganska lätt och se.

Ja men grejen är ju att jag inte vet hur man gör..

Det får min pappas kompis kolla isåfall men han kommer aldrig. Han är tydligen JÄTTE upptagen

 

ONT: Om hårddisken nu inte skulle funka så måste man väll kunna lämna tillbaka den?

Redigerat av JonteFire2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på. Bara om du har garantin kvar vilket jag tvivlar starkt på.

 

Hur som helst får du väl vänta på vad din farsas kompis säger, inte mycket mer vi kan göra här.

Vad menar du med garantin kvar?

Garantin brukar väl oftast gälla något år?

Och om den inte funkar så lär vi ju ha lämnat tillbaka den redan efter nån dag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan bara lämna tillbaka den Om du skulle ha garantin kvar. Annars är det ju ett ganska lost cause. Det lät som du hade haft den ett tag med XP som operativsystem så garantin borde ju rimligt sett ha gått ut redan.

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är klart att du kan lämna tillbaka den, men jag råder dig att ta ut den gamla och kolla så att uttagen är samma för vissa företag har ju ''obruten förpackning only'' garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va? Asså jag snackar om den hårddisken vi kanske ska köpa. Inte den som är i datorn nu..

Haha doh! xD Men som fender sa dåra. Dock även om det skulle stå att garantin bryts när du öppnar den så är det fortfarande affärens skyldighet att beställa in fungerande ex. På det sättet är du alltid trygg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...