Fjeddo Skrivet 26 November 2009 Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 (redigerat) Hejsan! Jag ska köpa en ny stationär dator. Men vad är det som är viktigt att veta? Jag vet ju till exempel RAM, Processor, Hårddisk. Men vad är det mer? Hur vet man till exempel vilket grafikkort som är bra? Tacksam för snabba svar. EDIT: Ska inte ha skärm, mus, tangentbord mm. Endast datorn! Redigerat 26 November 2009 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 26 November 2009 Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 MINST 512 mb på grafikkortet om du ska hålla på och spela mycket på den. vilken grafikkorts tillverkare som är bra vet jag däremot inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 26 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 (redigerat) MINST 512 mb på grafikkortet om du ska hålla på och spela mycket på den. vilken grafikkorts tillverkare som är bra vet jag däremot inteOkej, tackar Redigerat 26 November 2009 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 26 November 2009 Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 (redigerat) MINST 512 mb på grafikkortet om du ska hålla på och spela mycket på den. vilken grafikkorts tillverkare som är bra vet jag däremot inteOkej, tackar föresten en sak till, hur mycket pengar har du att lägga ner på datorn?om du har över 8-9 000 ska du nog också kika på dom med 1024 mb också Redigerat 26 November 2009 av evokia Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 26 November 2009 Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 (redigerat) Om vi vet din budget kan vi säkerligen bygga nåt enkelt och snabbt åt dig, byggd eller i delar (lite dyrare med byggd bara) Redigerat 26 November 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typpe Skrivet 26 November 2009 Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 Och så kan jag säga att det där med mer minne på grafikkortet så blir det inte automatiskt bättre. Det är chippet som styr hur bra grafikkortet är. Mer minne på grafikkortet möjliggör tex så att det kan läsas in mer information vilket är bra vid höga upplösningar. Så har du en skärm som inte klarar av hög upplösning är det verkligen inte vitkigt med ett grafikkort med 512mb plus i minne. Om du säger vilka spel du vill kunna spela på den idag, hur framtidssäker du vill att datorn ska vara, uppgraderbar och din budget så som saverty säger så kan säkert någon plocka ihop ett fint paket åt dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 27 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2009 Okej, kan någon bygga ihop en dator för ungefär 5000-6000kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 27 November 2009 Rapport Dela Skrivet 27 November 2009 Okej, kan någon bygga ihop en dator för ungefär 5000-6000kr? Med den budgeten ska du satsa på Intel Core 2 Duo processor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 28 November 2009 Rapport Dela Skrivet 28 November 2009 (redigerat) Nej nej det går helfint med 5-6k :) Dock undrar jag om du har csn kort? Isåfall kan du spara dryga 3-400 kr att köra från misco! Edit: Så här kan det se ut, yes jag har spräckt budgeten men du får offra dig lite för det bästa ;P http://img37.imageshack.us/img37/6725/nybild.png Redigerat 28 November 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 28 November 2009 Rapport Dela Skrivet 28 November 2009 Okej, kan någon bygga ihop en dator för ungefär 5000-6000kr? Med den budgeten ska du satsa på Intel Core 2 Duo processor... Nej nej det går helfint med 5-6k :) Wut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 28 November 2009 Rapport Dela Skrivet 28 November 2009 Nej nej det går helfint med 5-6k :) Wut? http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ttenhetsprefix Med andra ord, det går att bygga en dator för 5000-6000kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 28 November 2009 Rapport Dela Skrivet 28 November 2009 Nej nej det går helfint med 5-6k :) Wut? http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ttenhetsprefix Med andra ord, det går att bygga en dator för 5000-6000kr. Citera gärna vart jag sagt att ma inte kan det.. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.