Hoppa till innehåll

Vad Måste Jag Veta?


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Jag ska köpa en ny stationär dator. Men vad är det som är viktigt att veta? Jag vet ju till exempel RAM, Processor, Hårddisk. Men vad är det mer? Hur vet man till exempel vilket grafikkort som är bra? Tacksam för snabba svar.

 

EDIT: Ska inte ha skärm, mus, tangentbord mm. Endast datorn!

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MINST 512 mb på grafikkortet om du ska hålla på och spela mycket på den. vilken grafikkorts tillverkare som är bra vet jag däremot inte

Okej, tackar

 

föresten en sak till, hur mycket pengar har du att lägga ner på datorn?

om du har över 8-9 000 ska du nog också kika på dom med 1024 mb också

Redigerat av evokia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och så kan jag säga att det där med mer minne på grafikkortet så blir det inte automatiskt bättre. Det är chippet som styr hur bra grafikkortet är. Mer minne på grafikkortet möjliggör tex så att det kan läsas in mer information vilket är bra vid höga upplösningar. Så har du en skärm som inte klarar av hög upplösning är det verkligen inte vitkigt med ett grafikkort med 512mb plus i minne. Om du säger vilka spel du vill kunna spela på den idag, hur framtidssäker du vill att datorn ska vara, uppgraderbar och din budget så som saverty säger så kan säkert någon plocka ihop ett fint paket åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej nej det går helfint med 5-6k :)

 

Dock undrar jag om du har csn kort? Isåfall kan du spara dryga 3-400 kr att köra från misco!

 

Edit:

 

Så här kan det se ut, yes jag har spräckt budgeten men du får offra dig lite för det bästa ;P

 

http://img37.imageshack.us/img37/6725/nybild.png

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CarlPhilip

Okej, kan någon bygga ihop en dator för ungefär 5000-6000kr?

 

Med den budgeten ska du satsa på Intel Core 2 Duo processor...

 

 

Nej nej det går helfint med 5-6k :)

Wut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...