Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Kolla Sida 4 Nu I Stället.


LeetrN

Rekommendera inlägg

  • Svar 87
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Okej tack för alla svaren :D

 

Vet ni något ställe där man kan köpa ett helt genomskinligt chassi

 

 

Begagnat på blocket och tradera osv.

Eller bygg ett själv vetja B)

hur fan gör man ett genomskinligt chassi? lol :lol:

 

Bygger utav plexiglas.

 

och det köper man varT?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är klart du kan skära i plexiglas.

 

Har ingen aning om hur man sätter ihop bitarna då jag inte har någon erfarenhet av detta.

blir nog inte av med att bygga ett eget :/

 

men jag kollade runt och hittade http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332085 så googlade jag lite på det också det verkar va bra för de e bra recentioner plus detta youtube klipp

perfekt :D

 

Tror ni att allt får plats där i eller måste man ha full/big tower?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag vill inte nacka på Death's paket men jag känner att det vissa små, små detaljer som vi måste fixa här va. Nummer ett ska man aldrig införskaffa en intel model endast med högre clock. Dem har lurat kunder i evigheterna med det där och om du verkligen är så sugen på högre kan jag lära dig hur vi kör upp den ända till 4.0 ghz.

 

Ta aldrig ett ett Ace nätagg annars. Det ger dryga 60% av vad den säger och har en hållbarhet som en alfa romeo - Ingen.

 

Annars ser det bra ut :) Vill du ha ett annat grafikkort finns http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503710 från ati. För nvidia har du redan det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Saverty säger, ta INTE Ace nätaggregat, deras 620W har samma kraft som Corsairs 400W och det går sönder efter några månader.

 

Som han också säger så är det bättre att överklocka en processor med mindre GHz för att spara pengar.

 

Och som alla säger så är faktiskt ATI's grafikkort bättre men de blir tyvärr mycket varmare så du behöver lite bättre kylning, då är det rekommenderat att du köper till en 120mm fläkt och sätter den i chassits fläktplats i sidan så den sitter ovanför grafikkortet.

 

Här är vad vi rekommenderar, sen får du göra som du vill om du vill ändra på något ;)

 

EDIT: ta inte powercolors grafikkort då de har en tendens att konstra lite xD

post-6267-1261866461_thumb.jpg

Redigerat av DeathMetal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...