Hoppa till innehåll

Vet Ni Någon Spelprogram?

Laserturken

Rekommendera inlägg

Hej, jag sökeren program så man kan göra spel.

Letat efter det jätte länge men har inte hittat.... Ska bli ingenjör(Eller om det stavas så) när jag blir äldre.

Jag ska jobba med spel. Så vet ni om det finns något? Snälla länka mig det :) Och ingen ''Google is your friend''

För jag har letat i månader, så tack snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rätt säker på att http://www.yoyogames.com/gamemaker är det bästa om du inte vill behöva koda.

Tackar det var en bra spel, men jag vill ha en typ man kan göra online. Aa jag vet man behöver koda, jag är inte så värst bra. Och jag är en ''fastlearner''

Men den dära var ett rolig Maker, lätt att göra grejer med, Tackar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar knappt en dag att förstå hur systemet funkar... Man behöver inte ens tutorials. Onlinespel kan däremot vara lite krångligt att göra. Jag lyckades med ett spel som man kör över LAN (provade aldrig online) genom att kopiera en tutorial...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar knappt en dag att förstå hur systemet funkar... Man behöver inte ens tutorials. Onlinespel kan däremot vara lite krångligt att göra. Jag lyckades med ett spel som man kör över LAN (provade aldrig online) genom att kopiera en tutorial...

Det finns en sån hära men dåligare,btw coolt kan man göra LAN? Såg en tutorial '' First Person shooter''

Ska kolla på den sedan

EDIT: Läste aldrig att man kan göra onlinespel , sh*t va najs

Redigerat av PouyaShirin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Ja, Men du har väl copy pastat.

Och om man ska bli bra på gml och kunna göra spel utan tutorials, så kan det ta ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du ska göra bra spel i game maker rekommenderar jag att lära dig gml. Eftersom att filerna blir stora och så med D&D och du kommer inte kunna göra online med D&D.

Och om du undrar kan man göra 3D i GM med. Men som sagt. GML där med.

Lär dig gml och bemästra det. Skit bra att kunna. Dock gillar jag mer flash, c++ just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...