Vinnne Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 (redigerat) Tja. Ska förklara kingdom of miscelania för er nu. Quest:Throne of miscelania Rekommenderade quest:Royal trouble. Nej. Jag kommer inte förklara hur man gör questerna. När du questen Throne of miscelania så kommer du få egendomar på kungadömet. Du får 10 arbetare av Throne of miscelania och 5 till av Royal trouble. Alltså har du 15 arbetare efter båda questerna. ========Vad ska jag sätta mina arbetare på??======== Jo. Det kollar du på vad priserna är i g.e och sedan väljer, jag har 5 arbetare på flax,5arbetare på maples och 5 arbetare på coal. Men det är ditt val.================================================================ .................................................................................................... .......................................... Coffins -------- Jag trodde ochså själv i början att pengarna som man lägger i coffins ska höjas, men så är det inte. När du gjort Throne of miscelania kommer det dras 50k per dag och 75k när du gjort royal trouble. Nu tror ni nog att "men då är det ju ingen idé att göra det+att det dras ju 25k mer när man gjort royal trouble!!" Men det är bra att det dras 25k extra för då får du ungefär 40k mer varge dag i collection box. Eftersom att arbetarna får lön. Sakerna som du collectar efter Throne of miscelania:59k, efter royal trouble:96k för mig.-------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sedan finns det approval rating. Man ska helst ha 80+hela tiden annars kommer du inte tjäna så mycket. Och sedan till och börja med. När pengarna e slut. Fyll alltid på med 1.30M-1.50M+++ du ska helst lägga in 1.50M för då behöver du inte komma dit så ofta.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ --------------------------- För att du ska få approval rating så ska du ta med dig en pickaxe/rake/hatchet. Jag personligen tar med mig rune hatchet och hugger maples tills jag får 100% approval rating. Jag går dit var 3:e dag. Då har jag collectat ungefär 260k och jag har förlorat 225k men det man får jag får oftast 260-340k. Det beror helt på vad jag får i mina nest. Men oftast 260k------ --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Helt skriven av Vinne112 Lycka till! Säg om jag har några fel!! EDIT:just nu ska du ha fullt med arbetare på HERBS och 5 på vad som helst förutom mahogny!!! Redigerat 4 December 2009 av Vinne12 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 behöver man ha pengar i kistann för att dom ska jobba? kanske därför dom inte samlat något :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Detta är inte ens din guide. -_-'' Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vinnne Skrivet 4 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Detta är inte ens din guide. -_-'' Jo det är till 100% min guide. Jag skrev den helt själv, läste inte på nån sajt. Men däremot har jag fått inspiration om hur jag skriver guiden på RS forumen. Men jag har inte kopierat den och inte översatt alltså jag skrev den själv på en halvtimme. behöver man ha pengar i kistann för att dom ska jobba?kanske därför dom inte samlat något :huh: Ja du måste la ha pengar i kistan. Har du gjort royal trouble måste du ha 75k i kistan och inte 50k i kistan. Men helst ska man ha 1m++++ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Vad är kingdom of miscelania för något? kan du förklara mer grundligt? :S Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 (redigerat) Vad är kingdom of miscelania för något? kan du förklara mer grundligt? :Smiscelania hittar du en bit norr om relleka. man måste ha gjort ett qeust för att kunna styra där, och det är INTE F2P Redigerat 11 December 2009 av evokia Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Vad är kingdom of miscelania för något? kan du förklara mer grundligt? :Smiscelania hittar du en bit norr om relleka. man måste ha gjort ett qeust för att kunna styra där, och det är INTE F2P Vadå styr man ön? Vad får man då? :o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 13 December 2009 Rapport Dela Skrivet 13 December 2009 Vad är kingdom of miscelania för något? kan du förklara mer grundligt? :S miscelania hittar du en bit norr om relleka. man måste ha gjort ett qeust för att kunna styra där, och det är INTE F2P Vadå styr man ön? Vad får man då? :o Men serri..Man kan bestäma vad befolkningen på ön ska göra. Du kan sätta så att dem ska hugga vad, plocka herbs å sånt. Sedan så kan du vänta ett par dagar och sedan komma tillbaka och ta allt dem har fåt tag på. Dvs, ved och herbs. Du kan även sätta så att dem ska fiska, mina. Kortfattat, du bestämmer vad befolkningen ska arbete med, och det dem får tag på FÅR du. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vinnne Skrivet 5 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2010 (redigerat) Du väljer vad du vill sätta dina arbetare på och sedan måste du vänta i 24 timmar efter att du sätter in pengar, då kommer dom ta pengar och du kommer få saker som du kan sälja då, oftast borde det va mer en det som drogs :P, ett bra tips på vad man ska ha på kingdom är fullt på herbs, det tjänar man lätt mest på. Redigerat 5 Februari 2010 av Vinne12 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 5 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2010 Inte för att jag brukar "geeka" Runescape, Men vad är det där? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vinnne Skrivet 5 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2010 Du sätter in pengar>NPCer arbetar för dig> du kan du ut sakerna varge 24 timme + att jag förklarade det redan. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg