Hoppa till innehåll

Straff I Sverige - För Lågt?


Gäst DarkLight
 Dela

Rekommendera inlägg

Tortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid

 

 

tortyr hör inte hemma i ett civiliserat land.

 

Men det gör mord? Och våldtäkt? Tydligen.

 

Btw kör du motard? Eller gillar du bara SuperMotard? O.o

 

Att mord och våldtäkt förekommer rättfärdigar inte tortyr...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid

 

 

tortyr hör inte hemma i ett civiliserat land.

Men det gör mord? Och våldtäkt? Tydligen.

 

Btw kör du motard? Eller gillar du bara SuperMotard? O.o

 

Att mord och våldtäkt förekommer rättfärdigar inte tortyr...

 

Nejdå, det påstod jag inte. Men däremot att man ska kunna göra fel utan att få ett straff som man lider av, det ska inte få hända. Om inte gärningsmannen får ett straff denna tycker är så jobbigt att han inte utför dådet igen, så är det ju ingen idé att straffa dom överhuvud taget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nejdå, det påstod jag inte. Men däremot att man ska kunna göra fel utan att få ett straff som man lider av, det ska inte få hända. Om inte gärningsmannen får ett straff denna tycker är så jobbigt att han inte utför dådet igen, så är det ju ingen idé att straffa dom överhuvud taget.

Anser du inte fängelse som ett straff?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid

 

 

tortyr hör inte hemma i ett civiliserat land.

Men det gör mord? Och våldtäkt? Tydligen.

 

Btw kör du motard? Eller gillar du bara SuperMotard? O.o

 

Att mord och våldtäkt förekommer rättfärdigar inte tortyr...

 

Nejdå, det påstod jag inte. Men däremot att man ska kunna göra fel utan att få ett straff som man lider av, det ska inte få hända. Om inte gärningsmannen får ett straff denna tycker är så jobbigt att han inte utför dådet igen, så är det ju ingen idé att straffa dom överhuvud taget.

 

Det ska ändå finnas rättvisa i denna värld, skitsamma om staten blir kallade för mördare också om de utför dödstraff på en mördare. Man välkommnar inte in en människa till samhället om den berövat en oskyldig människas liv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anser du inte fängelse som ett straff?

Precis. Du har fattat. ;) Fängelsena är för mesiga.

 

Det ska ändå finnas rättvisa i denna värld, skitsamma om staten blir kallade för mördare också om de utför dödstraff på en mördare. Man välkommnar inte in en människa till samhället om den berövat en oskyldig människas liv.
Höll du med mig? O.o
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid

 

 

tortyr hör inte hemma i ett civiliserat land.

 

Men det gör mord? Och våldtäkt? Tydligen.

 

Btw kör du motard? Eller gillar du bara SuperMotard? O.o

 

 

1 nej,det har jag väl aldrig påstått heller.

 

2 nej jag kör inte supermotard,men jag har en motard 125a.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ska ändå finnas rättvisa i denna värld, skitsamma om staten blir kallade för mördare också om de utför dödstraff på en mördare. Man välkommnar inte in en människa till samhället om den berövat en oskyldig människas liv.

Höll du med mig? O.o

 

Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi totalt skiter i varenda mänsklig rätt och förvandlar vårt land till ett Nordkorea 2.

Mycket konstig liknelse med tanke på att tortyr i den utsträckningen inte existerar i DFR Korea.

 

 

Bara så att det inte blir missförstånd; DFR Korea som i Demokratiska Folkrepubliken Korea, som i Nordkorea? Nordkorea är ett av länderna i världen där tortyr är vanligast förekommande. Lite snabb googling berättar om allt från koncentrationsläger med gaskammare, vittnesrapporter från flyktingar och människorättsorganisationer som berättar om allt från offentliga avrättningar till fängelseläkare som sparkar gravida fångar i magen tills de tycker att barnet borde vara dött.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.

Du har inte fattat.

Hade fängelsena varit tillräckligt hemska, så hade inga brott begåtts. Dock så finns det ju människor som är mentalt sjuka, och det kan ju inte hjälpas, tyvärr.

 

De flesta som begår brott tror nog att de kommer undan med det. Tvivlar på att alla kriminella planerar på att åka i fängelse efter brottet har begåtts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...