Hoppa till innehåll

Straff I Sverige - För Lågt?


Gäst DarkLight
 Dela

Rekommendera inlägg

Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.

Du har inte fattat.

Hade fängelsena varit tillräckligt hemska, så hade inga brott begåtts. Dock så finns det ju människor som är mentalt sjuka, och det kan ju inte hjälpas, tyvärr.

 

Det betyder att folk som inte är mentalt sjuka, alltså sådanna som inte begår brott, får straffas pågrund av brottslingar här i Sverige. Varför går mer resurser till fängelse än utbildning? Sjuka är att regeringen vill få bort komvuxutbildningar och istället satsa på att utbilda fångar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.

Du har inte fattat.

Hade fängelsena varit tillräckligt hemska, så hade inga brott begåtts. Dock så finns det ju människor som är mentalt sjuka, och det kan ju inte hjälpas, tyvärr.

 

Det betyder att folk som inte är mentalt sjuka, alltså sådanna som inte begår brott, får straffas pågrund av brottslingar här i Sverige. Varför går mer resurser till fängelse än utbildning? Sjuka är att regeringen vill få bort komvuxutbildningar och istället satsa på att utbilda fångar.

 

Uhhh.. Jag hänger inte med riktigt. Det blev inte fel nånstanns? I texten alltså.

 

"Dom som inte begår brott, får straffas pga. brottslingar här i Sverige." Jag förstår inte vad du menar riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De flesta som begår brott tror nog att de kommer undan med det. Tvivlar på att alla kriminella planerar på att åka i fängelse efter brottet har begåtts.

Ja, det är klart. Men OM dom nu skulle göra det, så måste ju straffet vara så hårt att det inte händer igen.

 

Yay, brottsligheten minskad med ~0,1%... Allt som krävdes var bara ett par miljoner kronor skattepengar...

 

Skämt åsido, men VEM planerar egentligen att åka i fängelse?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk gör brott för att de tror att de inte ska åka fast, inte för att alla fängelsen är hemska och att dom vill åka in?

Dock tycker jag att man ska höja straffen, jag anser att om man gjort något (Då talar jag om grova brott) så ska man bli straffad hårt, och inte bara sitta inne typ 10 år för mord.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk gör brott för att de tror att de inte ska åka fast, inte för att alla fängelsen är hemska och att dom vill åka in?

Dock tycker jag att man ska höja straffen, jag anser att om man gjort något (Då talar jag om grova brott) så ska man bli straffad hårt, och inte bara sitta inne typ 10 år för mord.

Det är ju precis detta jag vill komma fram till. Men ingen tycks förstå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara så att det inte blir missförstånd; DFR Korea som i Demokratiska Folkrepubliken Korea, som i Nordkorea?

Ja, det finns inga andra DFRK.

 

Nordkorea är ett av länderna i världen där tortyr är vanligast förekommande. Lite snabb googling berättar om allt från koncentrationsläger med gaskammare, vittnesrapporter från flyktingar och människorättsorganisationer som berättar om allt från offentliga avrättningar till fängelseläkare som sparkar gravida fångar i magen tills de tycker att barnet borde vara dött.
Har jag påstått att tortyr inte existerar där? Nej Guggo, jag är inte berusad utan det jag skrev var att tortyr inte existerar i den utsträckning som Mindtwistah skrev. Att tortyr existerar i DFR Korea är ju inte någon hemlighet precis då tortyr existerar på många platser runtom i världen och även i den stat där proletärerna har makten (dvs. DFR Korea) existerar givetvis tortyr precis som i länder där proletärerna förtrycks, exempelvis USA, England, Kina, Sverige etc.

 

Du tror alltså blint på all imperialistisk västerlig propaganda? Det finns INGA bevis för att dessa koncentrationsläger existerar. Det finns många berättelser från människor som har lyckats fly från dessa s.k. "koncentrationsläger", men jag har aldrig sett, och jag tror inte att någon har sett något alls som kan styrka att dessa berättelser är autentiska. Dessutom har jag märkt en stark sydlig dialekt i de flesta personer som sitter betalda för att berätta om hur hemskt de har haft det.

 

Att det är hemskt i DFR Korea på vissa platser råder det ingen tvekan om, så är det i alla länder. Tortyr förekommer, ja. Men koncentrationsläger med gaskammare? Knappast. Däremot finns det givetvis fängelser där fångar behandlas dåligt, precis som det finns i andra länder. Ta USA som exempel. En annan rolig sak är att de aldrig har berättat HUR de har flytt, på något magiskt sätt har de bara helt sådär lyckats att fly från ett av världens mest övervakade land. Dessutom bör ju övervakningen vara mycket större i dessa "koncentrationsläger" du nämner.

 

Huruvida tortyr förekommer i DFR Korea har inte riktigt med trådens ämne att göra, om du vill debattera tortyr i DFR Korea eller några andra idiotiska påståenden som du kan komma på, t.ex. "huruvida kommunismen fungerar" så får du gärna göra det i PM eller i IMBA. Du är full av okunskap, den enda kunskap du har är den du fått från den imperialistiska propagandan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har jag påstått att tortyr inte existerar där? Nej Guggo

Det räckte där. Du behöver inte ta i så du spricker.

 

Edit: Och åter till ämnet. Alltför många trådar på senare tid har blivit utspårade.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skämt åsido, men VEM planerar egentligen att åka i fängelse?

Killen ifrån Prison Break!

Skämt åsido!

 

Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.

Du har inte fattat.

Hade fängelsena varit tillräckligt hemska, så hade inga brott begåtts. Dock så finns det ju människor som är mentalt sjuka, och det kan ju inte hjälpas, tyvärr.

 

...men dem som hade åkt in i fängelse skulle bli metalt skadade för resten av sina liv pga. att dem fick bajsa i en kopp och blev misshandlad dagligen av sin fängelsevakt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid

Jag tycker inte att man ska tortera någon. Men jag tycker att man ska få straff. Jag är så himla arg när det gällde han som mördade Engla han hade först våldtagit många unga kvinnor. Han fick fängelsestraff men när han kom ut igen mördade han en kvinna (tror hon hette Caroline eller något). Han fick inte livstidsfängelse fördet vilket jag tycker han borde fått. Så när han kom ut igen från finkan... mord. På en stackars flicka. Han skulle fått livstid efter mordet på Caroline.

Terese Johansson blev ju mördad av två sextonåringar. Jag tror de fick ungdomsvård i lite mer än ett år. De är ju faktiskt barn, tonåringar, men de skulle få betala skadestånd och få kanske lite mer fängelse.

"Vållande till annans död" är ju inte samma sak som mord. Om man aldrig varit inblandad i brott förut ska man inte få så långt fängelsestraff. Det är ju också ett straff bara att ha begått ett brott och mord har man med sig hela livet, det är också ett straff. Men om man dödat någon och får betala 2000 000 kr i skadestånd, livstidsfängelse och tortyr så kommer ju ändå inte den döda tillbaka, hur mycket straff man än får :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...men dem som hade åkt in i fängelse skulle bli metalt skadade för resten av sina liv pga. att dem fick bajsa i en kopp och blev misshandlad dagligen av sin fängelsevakt.

Jag kontrar med ett av mina förra inlägg:

 

 

 

Fängelse(för mördare/våldtäktsmän osv):

2 mål mat om dan, bestående av vatten och bröd.

Arbete klockan 6-15, styrketräning 15.30-20.00, läggdags.

Det enda man ska kunna göra är att läsa Bibeln(på rasten).

Sen ut i fält med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...