zazaza Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Okej, det första kapitlet är faktiskt ett av det sämsta. Men när jag har skrivit färdigt boken ska jag ändra början. Ska jag lägga upp något annat kapitel??Jag vill läsa några andra kapitel så svaret är ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erram Skrivet 10 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Okej, det första kapitlet är faktiskt ett av det sämsta. Men när jag har skrivit färdigt boken ska jag ändra början. Ska jag lägga upp något annat kapitel??Jag vill läsa några andra kapitel så svaret är ja. Äntligen någon med positiva kommentarer :) Jag lägger upp ett nytt kapitel imorgon om jag har tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Om du skrev det kapitlet för 4 år sedan betyder det att du va 9 bast och då skulle jag vilja säga att det kan bli jävligt bra i framtiden. Synd bara att Pokémon inte är det mest populära temat för böcker :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Kom ihåg att skriva att du inte äger någonting som har med Pokemon att göra, bara historien du hittat på, annars kan du bli stämd. Dock tror jag inte de skulle stämma en 13 åring, kanske säga till honom att han måste göra så. Men tror ändå inte den blir "känd" så att säga. Inge bra story, typ saker som händer på 3 veckor händer på mindre än 5 minuter? Du måste lära dig bygga upp spänningen osv, vänta tills du gått ut gymnasiet, då kan du ha lärt dig hur man skriver en historia korrekt. Skämten i historien är inte bra. "Just då ser de en genomskinlig gestalt stiga upp ur vattnet. Kan det vara en pokémon? Sedan tappar Marco sin cykel i vattnet. SKIT!! Utropar han." Och McDonalds? Kan du själv komma på några bra skämt?? :( Inte jag som skriver en Pokémon bok. @Prototype: Hur ofta tappar du din cykeln i en sjö? Även om "han var så överrumplad av den ljusa pokémonen" så skulle han åkt med ner. 1: Han hade redan klivit av cykeln. 2: det var bara med eftersom Mistys, Mays och Dawns cyklar blev förstörda. Och ''din cykeln''? Så han ledde sin cykel, tappar den och den far ner i sjön? :huh: Och vadå "eftersom Mistys, Mays och Dawns cyklar blev förstörda." när blev dom det? I riktiga spelet eller i andra kapitel i din bok? Duhh, i serien? Han ledde cykeln, såg pokémonen stiga upp, blev förstummad och tappade cykeln så att den gled ner i sjön. Tillräckligt bra förklaring? eller ska jag köra mer detaljer? <_< Bra böcker har med bra detaljer. Inte bara "HAN VAR PÅ MACDONALDS! HAHAH!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Du skriver ganska bra för att vara så ung.:) Ser ganska bra ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erram Skrivet 11 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Okej, här är kapitel 9. Om ni undrar så är Anders min rival/medhjälpare som följer med på resorna. Båda är lika mycket huvudperson. Kapitel.9 Totodile sjön! Plötsligt känner Marco att han är hungrig. Du Anders, frågar han. Ja vad är det. Har du någon matsäck med dig? Nej det har jag inte men varför frågar du har du inte egen mat med dig? Nä, jag åt upp min mat för länge sen. Men vi kan väl gå in i detta huset och fråga om dom har någon mat för jag är också ganska hungrig. Ok vi knackar på. Marco knackade på och en tant öppnade dörren och utropade: besökare har jag inte haft på åratal kom in bara! Tanten frågade, vad gör ni här vid Totodile sjön egentligen? Totodile sjön, vad är det för något? undrade Anders. Det är en bara en sjö, sa tanten som om hon inte ville prata mer om det. Vad heter ni? Sa tanten. Jag heter Marco. Och jag heter Anders. Jag heter Malin, men vad gör ni här? Vi ska gå till Necro city, förklarade Marco. Necro city? Då måste ni ju vara tränare eller hur? Ja det är vi, sa Anders. Då har jag ett uppdrag åt er. Vad för något, undrade Anders? Jag ska berätta, sa Malin. Som jag sa innan finns det en sjö som heter Totodile sjön. På namnet hör man att det bor Totodiles där och det gjorde det. Men för några månader sedan så kom det något slags gäng och skrämde bort alla Totodiles och nu vill jag ha er hjälp att hitta tillbaka alla Totodiles. Accepterar ni uppdraget? Javisst gör vi det, sa Marco innan Anders hann protestera. Vi går nu direkt eller hur Anders? JAJA DET GÖR VI VÄL! skrek Anders. Du behöver inte skrika och dessutom har du någon mat här? sa Marco? Javisst går hamburgare och pommes bra? Bättre än bra, sa Marco! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Kommer drömma om totodiles nu, stod typ 15 gånger i texten ! Dialogerna är dåliga. Använda komma och Malin på en tant? Hon låter inte så gammal. Förklara omgivningen bättre, "Marco och Anders kom till en liten stuga efter sjö kanten, det var en underlig stuga, blått tak med röda väggar, två små fönster och en stor gul dörr." Sen dialogen "Du Anders, frågar han. Ja vad är det. Har du någon matsäck med dig? Nej det har jag inte men varför frågar du har du inte egen mat med dig? Nä, jag åt upp min mat för länge sen. Men vi kan väl gå in i detta huset och fråga om dom har någon mat för jag är också ganska hungrig. Ok vi knackar på." Är väldigt svår läst. "Accepterar ni uppdraget? Javisst gör vi det, sa Marco innan Anders hann protestera. Vi går nu direkt eller hur Anders? JAJA DET GÖR VI VÄL! skrek Anders." Skriva en bok med dåligt förklarat efter hur du ser en anime är inte så bra, klart i en Anime kan man se på minerna att t.ex. Anders skulle just protestera eller att han är irriterad och när Marco provocerar honom mer så "exploderar" Anders. Som i alla Anime så får dem stort huvud och ett sånt där märke i pannan när dem är sur, men som sagt; väldigt svårt att läsa om du ser en bild framför dig och skriver det odetaljerat. För dig kan du ser att Anders blir irriterad, men andra som läser det första gången tycker bara texten är konstigt, som t.ex. varför skulle Anders bli sur så lätt osv. T.ex. Hur skulle personen som läser kunna fantisera historien om det poppar fram ett "Oj, vi går och frågar tanten i det här huset!". I en Anime som Pokémon ser man själv omgivningen, t.ex. en stuga i bakgrunden eller att dem går mot en stuga, men sen om du ska skriva det så måste du förklara omgivningen. Sammanfattning: Skriv mer detaljerat, förklara omgivning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 13 December 2009 Rapport Dela Skrivet 13 December 2009 (redigerat) Samtidigt så ger två assistenter i labbet tre start- pokémon och en taillow mat. Sedan börjar de två diskutera pokémon. Då tar Barsho chansen att knycka Tytons sista matbit! Ty- ton! Tyton blir rasande och skickar iväg en bubble. Då blir Lecha helt röd i ansiktet och använder solarbeam och förstör hela rummet! Väggarna rämnar och taillow flyger därifrån. Tyton och Barsho rymmer också! Just då kommer professor Kelmer och Marco in i labbet. Tyton och Barsho är spårlöst försvunna! Förklarar assistenterna. Jag kan gå och leta efter dem! Erbjuder sig Marco. Professor Kelmer tycker det är en bra idé. Marco skyndar och sätter kurs mot Tyton och Barsho. Hela tiden attackerar Tyton Barsho med Bubblebeam. När Marco försöker ingripa, tar Tyton upp kampen mot honom istället. Stanna! Ropar Marco när Tyton sticker iväg. Marco börjar jaga den igen men jakten tar snart slut när Marco närmar sig ett enormt spindelnät där all pokémon sitter fast, helt hjälplösa. Vad är det? Undrar Marco. Förutom Weedle, Voltorb och 38 Charmander, så sitter även Tyton fast i nätet! Det är bäst att jag befriar dem. Tänkte Marco. Men när han går fram, så dyker en Ariados upp. Det är den som har gjort nätet. Marco springer fram och tar sönder nätet så att alla pokémon blir befriade! Marco springer därifrån med Tyton i famnen. Kom, vi måste tillbaka! Sa Marco. När Tytons mage börjar kurra, förstår Marco varför den är så irriterad. Tyton är hungrig! Här, Sa Marco och räckte fram lite mat. Men Tyton vägrar äta. Marco blir besviken. Plötsligt är Ariados där igen. Och den är inte ensam! Hjälp! Ropar Marco. Marco och Tyton blir tillfångatagna i det klibbiga nätet! Marco avleder Ariados med maten medan Tyton rensar upp vägen. Båda är på väg att fly när en klibbig tråd fäller Marco. Tyton vill inte fly utan sin nya vän utan stannar kvar trots Ariados övertag. Tyton samlar alla krafter och använder en Water Pulse attack. Alla Ariados tuppar av! Efter det är Tyton helt slut. Vill du ha lite mat? Undrar Marco. Tyton tar tacksamt emot det. Under tiden flyger Taillow tillbaka med Barsho i sina klor. Kom Tyton vi går tillbaka. Sa Marco. Just då ser de en genomskinlig gestalt stiga upp ur vattnet. Kan det vara en pokémon? Sedan tappar Marco sin cykel i vattnet. SKIT!! Utropar han. Det kan ha varit en legendarisk pokemon som heter Mew du såg! Berättar Kelmer när de är i labbet. Wow vad coolt! Utropar Marco. Här får du ditt pokédex och 5 pokebollar. Sa Kelmer. Nu kan du välja pokémon! Marco har naturligtvis redan bestämt sig! Jag tar Tyton. Sa Marco och gav sig av. Efter cirka 7 minuter kom han på att han hade glömt sin ryggsäck i labbet. Umm, jag har glömt min ryggsä… ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Är det inte så att du har härmat lite för mycket från serien? För det verkar faktiskt så. När jag kom till denna bit så märkte jag att du hade härmat mycket från serien. T.ex: Labbet när dom börjar att slåss om matbiten. Spindelnäten. Och att marco ser en legendarisk pokemon. Och mer från den biten. Försök att komma på eget där istället för att kopiera. :S Redigerat 13 December 2009 av Moonlamp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erram Skrivet 14 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 Det var bara där för jag var 9-10 år och jag kunde inte komma på så mycket själv... Det senaste kapitlet är ganska bra (tycker jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 14 December 2009 Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 (redigerat) Det var bara där för jag var 9-10 år och jag kunde inte komma på så mycket själv... Det senaste kapitlet är ganska bra (tycker jag) 9 - 10 år? Självaste serien kom ut 2007. Och då var du 11 år. Och om du skrev det då varför lägger upp det nu? Jag tror du ljuger för mig. Redigerat 14 December 2009 av Moonlamp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erram Skrivet 14 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 Det var bara där för jag var 9-10 år och jag kunde inte komma på så mycket själv... Det senaste kapitlet är ganska bra (tycker jag) 9 - 10 år? Självaste serien kom ut 2007. Och då var du 11 år. Och om du skrev det då varför lägger upp det nu? Jag tror du ljuger för mig. 1. Du får tro vad du vill 2. jag var inte medlem på fuska då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 14 December 2009 Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 Det var bara där för jag var 9-10 år och jag kunde inte komma på så mycket själv... Det senaste kapitlet är ganska bra (tycker jag) 9 - 10 år? Självaste serien kom ut 2007. Och då var du 11 år. Och om du skrev det då varför lägger upp det nu? Jag tror du ljuger för mig. 1. Du får tro vad du vill 2. jag var inte medlem på fuska då Ja men tänk på att inte härma händelser från andra serier nästa gång. Sen gör så att man kan se dialogerna annars är det svårt att läsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.