Hoppa till innehåll

What If: Sony Say "we Quit"


GangsterTwist
 Dela

Rekommendera inlägg

LÄNK

http://www.thesixthaxis.com/2009/11/11/wha...ny-say-we-quit/

 

 

Quote:

Sony said that they were suspending all further development and support for the Playstation brand.

 

Immediately, the gaming world went into uproar. No more DLC, no more PSN and no more new games. God of War 3 had come out though so that’s something I suppose. Needless to say, PS3’s immediately began appearing for a fraction of their usual cost and Sony were taking all the money they could get from the system. Now gamers had only one choice in the next-gen world; the XBox 360. It didn’t take long before Microsoft started to see unimaginable increases in sales of…well, everything.

 

Due to Sony’s departure, previously Playstation-Exclusive developers quickly began changing their plans to the 360 and previously released exclusives were turned into 360 games; albeit with some major differences due to the lack of disc space.

 

 

Läs hela grejen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst EmoNerdChild

Det är antagligen Sony kanske kommer sluta stödja PS3 artikel efter som det står

"Sony said that they were suspending all further development and support for the Playstation brand."

 

Edit:

det var vad jag läste utav vad trådskaparen copy-pastade men tittar man in på länken ser man att det är en what if artikel.

Redigerat av EmoNerdChild
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta hela grejen med en stor nypa salt såklart (kanske).

 

Men ungefär så står det att Sony är frustrerade över att dom måste kämpa så hårt emot Microsoft och Nintendo, dom trodde att PS3 skulle ta över allt men så blev det inte riktigt, och även med PS4 kommer deras försäljning troligen inte öka så mycket att de får stora vinster på det.

 

Jag vet inte ifall de är bullshit eller något sanning där i. Men ja de är en intressant läsning för alla som bryr sig om sony.

 

de är en what if, något som kan hända, men inte säkert. inga direkta bevis heller, hehe.

Redigerat av GangsterTwist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta hela grejen med en stor nypa salt såklart (kanske).

 

Men ungefär så står det att Sony är frustrerade över att dom måste kämpa så hårt emot Microsoft och Nintendo, dom trodde att PS3 skulle ta över allt men så blev det inte riktigt, och även med PS4 kommer deras försäljning troligen inte öka så mycket att de får stora vinster på det.

 

Jag vet inte ifall de är bullshit eller något sanning där i. Men ja de är en intressant läsning för alla som bryr sig om sony.

 

de är en what if, något som kan hända, men inte säkert. inga direkta bevis heller, hehe.

Du vet att allt det där är en påhittad historia right?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vilket inlägg har jag sagt något annat Garone?

 

Quotar mig själv:

de är en what if, något som kan hända, men inte säkert. inga direkta bevis heller, hehe.

 

 

BTW: sluta gå off topic utan att säga något inom topicen TACK ! .....

Om vi ska göra en tråd för varje sak som "KAN" hända så lär det bli ganska så många...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men sluta bråka nu pojkar, inte som vi har en sån här tråd varannan vecka. Det kan vara kul och höra andras teorier och i detta syfte flög den här tråden upp.

 

Hur som helst har det ju varit en ganska spänd tid för Sony's del så ingen vet ju precis vad dem där rackarna har i huvudet. Framtiden kan både vara ljus och mörk beroende på hur de planerat sin resa, jag hoppas alla på den mer ljusare delen och ingen kan ju neka att vi har en väldigt spännande tid framför oss i konsolracet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men sluta bråka nu pojkar, inte som vi har en sån här tråd varannan vecka. Det kan vara kul och höra andras teorier och i detta syfte flög den här tråden upp.

 

Hur som helst har det ju varit en ganska spänd tid för Sony's del så ingen vet ju precis vad dem där rackarna har i huvudet. Framtiden kan både vara ljus och mörk beroende på hur de planerat sin resa, jag hoppas alla på den mer ljusare delen och ingen kan ju neka att vi har en väldigt spännande tid framför oss i konsolracet.

Skulle snarare säga att alla i spelbranschen har haft en tuff tid nu i 2009 Q4... Hösten är då de största spelen släpps och förväntningarna är skyhöga. Sony kastar knappast in handduken bara för att det ligger lite extra press på dem...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...