Hoppa till innehåll

Kan Laser Ni Xbox360 Förstöra Ens Skiva?


Gäst Eminem4Life
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Eminem4Life

Hej jag har en fråga om jag grubblat på länge för ett tag sen nu så hade jag spelade jag Gta IV och min mamma sa då till mig att jag skulle lägga xboxet ner men ja hörde ej att hon sa att jag skulle ta ur gta iv skivan först så jag bara la xboxet ner med skivan i och då hörde jag bara nåt ljud och sen fungerade inte skivan mer får bara en kinesisk text eller så händer inget alls när jag ska starta det efter det när jag sen tittade efter så såg jag små laser märken runt skivan och nu undrar jag är skivan förstörd eller inte och är det lasern i 360 det beror på? :huh:

 

(ps min bror vet om det så är inte orolig om ni tror det)

Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

samma här fast jag stampa lite i golvet när jag dundrade bas i mina data högtalare så det msåte ha skakats till. men man kan gå till game eller gamestop. kostar 40 kr hos game, tar 1 timma säger dem men en kille fixa det åt mig på 20 min :D

 

och jag lovar alla ni andra som inte råkat ut för det. det är inte roligt när skivan som skrapas är ett 3 dagars gammalt modern warfare 2 :( tur att det funkar nu :lol: kom ihåg var försiktiga om erat xbox!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min syrra gjorde typ samma sak... jag satt och spelade Lego indiana jones, då tyckte hon att xboxet lät så hon skulle lägga det ner för att se om det lät mindre. allt man hörde var "sshshkkskssh" och skivan var full med repor. men kunde man ta skivan till gamestop för att fixa den eller vad gör dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

Idiot, varför la du Xboxet ner när skivan låg i?

du vet ju svaret jag hörde inte att min morsa sa att jag skulle stänga av först och ta ur skivan innan jag la det ner <_< så jag har mig själv att skylla men svara på frågan istället. Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idiot, varför la du Xboxet ner när skivan låg i?

du vet ju svaret jag hörde inte att min morsa sa att jag skulle stänga av först och ta ur skivan innan jag la det ner <_< så jag har mig själv att skylla men svara på frågan istället.

 

om andra spel fungerar så är det nog inte lasern det är fel på... btw felmeddelandet, står det "to play this disc, put it in an xbox 360 console" eller nåt?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

Idiot, varför la du Xboxet ner när skivan låg i?

du vet ju svaret jag hörde inte att min morsa sa att jag skulle stänga av först och ta ur skivan innan jag la det ner <_< så jag har mig själv att skylla men svara på frågan istället.

 

om andra spel fungerar så är det nog inte lasern det är fel på... btw felmeddelandet, står det "to play this disc, put it in an xbox 360 console" eller nåt?

 

nej det står det inte ibland så kommer den kinesiska texten upp och iband så startar inte spelet alls när jag satt i det är kvar på xbox dashbord fortfarande hade jag kunnat ta kort så hade jag kunnat visa hur skivan ser ut *SUCK* :(

asså tänk dig en skiva som du haft i ditt xbox360 och så har du satt upp det när du har skivan i asså det är som ringar runt skivans innre kant ser ut som laser ringar

Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idiot, varför la du Xboxet ner när skivan låg i?

du vet ju svaret jag hörde inte att min morsa sa att jag skulle stänga av först och ta ur skivan innan jag la det ner <_< så jag har mig själv att skylla men svara på frågan istället.

om andra spel fungerar så är det nog inte lasern det är fel på... btw felmeddelandet, står det "to play this disc, put it in an xbox 360 console" eller nåt?

 

nej det står det inte ibland så kommer den kinesiska texten upp och iband så startar inte spelet alls när jag satt i det är kvar på xbox dashbord fortfarande hade jag kunnat ta kort så hade jag kunnat visa hur skivan ser ut *SUCK* :(

asså tänk dig en skiva som du haft i ditt xbox360 och så har du satt upp det när du har skivan i asså det är som ringar runt skivans innre kant ser ut som laser ringar

 

så är min lego indiana jones -.- men har du inga andra spel att testa?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

Idiot, varför la du Xboxet ner när skivan låg i?

du vet ju svaret jag hörde inte att min morsa sa att jag skulle stänga av först och ta ur skivan innan jag la det ner <_< så jag har mig själv att skylla men svara på frågan istället.

om andra spel fungerar så är det nog inte lasern det är fel på... btw felmeddelandet, står det "to play this disc, put it in an xbox 360 console" eller nåt?

nej det står det inte ibland så kommer den kinesiska texten upp och iband så startar inte spelet alls när jag satt i det är kvar på xbox dashbord fortfarande hade jag kunnat ta kort så hade jag kunnat visa hur skivan ser ut *SUCK* :(

asså tänk dig en skiva som du haft i ditt xbox360 och så har du satt upp det när du har skivan i asså det är som ringar runt skivans innre kant ser ut som laser ringar

 

så är min lego indiana jones -.- men har du inga andra spel att testa?

 

jo det har jag och dom fungerar utmärkt *SUCK* :( Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idiot, varför la du Xboxet ner när skivan låg i?

du vet ju svaret jag hörde inte att min morsa sa att jag skulle stänga av först och ta ur skivan innan jag la det ner <_< så jag har mig själv att skylla men svara på frågan istället.

om andra spel fungerar så är det nog inte lasern det är fel på... btw felmeddelandet, står det "to play this disc, put it in an xbox 360 console" eller nåt?

nej det står det inte ibland så kommer den kinesiska texten upp och iband så startar inte spelet alls när jag satt i det är kvar på xbox dashbord fortfarande hade jag kunnat ta kort så hade jag kunnat visa hur skivan ser ut *SUCK* :(

asså tänk dig en skiva som du haft i ditt xbox360 och så har du satt upp det när du har skivan i asså det är som ringar runt skivans innre kant ser ut som laser ringar

så är min lego indiana jones -.- men har du inga andra spel att testa?

 

jo det har jag och dom fungerar utmärkt *SUCK* :(

 

då är det skivan det är fel på...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...