Hoppa till innehåll

Vad Är Z64?

Zeem

Rekommendera inlägg

Då är du inte Zelda-allmänbildad :rolleyes:

OoT kom först och då fick det kallas Zelda 64. Sen kom MM, också till N64, men många menar fortfarande OoT när de pratar om Z64, eftersom det var det som var Z64 från början.

Förresten har jag aldrig påstått mig vara "Zelda-allmänbildad". Jag har spelat OoT, MM och TWW, så de spelen kan jag. Sen vet jag också en del annat om Zelda, som det som står på inofficiella zeldasajter. Nåt annat har jag inte påstått mig veta. Vad gäller inofficiella namn på olika företeelser, så finns det ju inget rätt och fel egentligen, men den allmänna användningen av ett sånt uttryck som Z64 kan man ju bara lära sig genom att prata med andra Zelda-fans. Där sitter jag i en ganska "underpriviligierad" situation, eftersom jag är 24 och ingen av mina kompisar spelar Zelda, eller knappt tv-spel överhuvudtaget. Om man är barn eller tonåring har man fler att prata med om sånt.

Jag vet inte om du vill att jag ska be om ursäkt för att jag inte vet allt om Zelda, men du verkar rätt irriterad på det i alla fall. Jag kan bara säga att jag vet så mycket som jag har varit intresserad av och haft möjlighet att lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 76
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Jag har fått lite info... det är en backup machin(gör så att man kan kopiera spel):

Additionally, Z64 is possibly the cheapest and easiest N64 development device available today. Z64 connects to the Nintendo 64© system via game cartridge socket. It allows you to backup game cartridges to internal ZIP© drive as game image files for playback later. You can enjoy the fun of game cartridges while insure your investment with the availability of backups. (It is a good practice to backup game cartridges when they are newly purchased.) Z64 also allows you to develop N64 software on your PC and then easily test your codes via Z64. Additionally, Z64 lets you save and modify game records (which are stored on ZIP diskette) to enhance game play and add special game features.

Redigerat av DK64
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...